ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המדגמים מחמיאים

המפלגות החרדיות רשמו הישג - ביבי צלצל

אם להסתמך על המדגמים השונים בערוצי הטלוויזיה המובילים, החרדים יכולים לנשום לרווחה על כך שבכולם הם שומרים על כוחם סביב 13 מנדטים, כפי שהם בכנסת היוצאת | נתניהו חייג ראשונה לראשי המפלגות וקבע להיפגש עימם

המפלגות החרדיות רשמו הישג - ביבי צלצל
ראשי המפלגות החרדיות צילום: צלמי פלאש 90

תוצאות המדגמים בערוצים מעודדים במיוחד עבור המפלגות החרדיות שניהלו קרב קשה על כל קול.

על פי נתוני המדגם ב'ערוץ 12': יהדות התורה הינה המפלגה השלישית בגודלה בכנסת אחרי 'הליכוד' ו'כחול לבן' עם 7 מנדטים. ש"ס מקבלת במדגם 6 מנדטים.

על פי נתוני המדגם ב'ערוץ 13': יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, כך גם ש"ס - 7 מנדטים. שניהם נמצאים במקום השלישי מבחינת גודל המפלגות.

גם במדגם של ערוץ 'כאן11' - יהדות התורה וש"ס מקבלות 7 מנדטים כל אחת.

הצרה הגדולה היא הגושים במלואם. על פי ערוץ 12, ישנו תיקו בין הגושים של 60 לימין חרדים ו-60 לגוש המרכז-שמאל-ערבים.

לאחר ההישג החרדי כששתי המפלגות החרדיות לא ירדו בכוחם כלל, כך שעל פי המדגמים הן שמרו על כוחן וצפויות להיות דמות מפתח בממשלה הבאה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם פרסום המדגמים, עם ראשי המפלגות החרדיות, ליצמן גפני ודרעי וסיכם להיפגש עימם בימים הקרובים, כאשר הוא מבקש מהם להמליץ עליו לנשיא.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב, "‫גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק. אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה‬".

כמן כן, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי ש"ס תמליץ עליו לנשיא המדינה ותתמוך בהקמת ממשלת ימין כפי שהתחייבה לפני הבחירות.

על פי דיווח של עקיבא וייס ב'כאן11', מקורביו של בני גנץ ניסו ליצור קשר עם דרעי הערב, אך נתקלו בסירוב בטענה כי דרעי דבק בהבטחתו לאורך מערכת הבחירות כי הוא ימליץ על בנימין נתניהו.

המפלגות החרדיות בחירות 2019 מדגמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד