י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ספגנו מהלומה קשה וזה כואב"

ח"כ איתן כבל לאבי גבאי: "תתפטר הלילה"

דרמה אמיתית הערב על פי תוצאות המדגמים המובילים. שלוש מפלגות מסתמנות כמפסידות | מפלגת השלטון לשעבר 'העבודה' מתרסקת לנתון חד ספרתי וח"כ בכיר כבר דורש מגבאי להתפטר, 'הימין החדש' מתנדנד סביב אחוז החסימה, 'זהות' התבררה כבלון ללא אוויר ואינה עוברת במדגמים

ח"כ איתן כבל לאבי גבאי: "תתפטר הלילה"
נפתלי בנט, אבי גבאי ומשה פייגלין צילום: פלאש 90

כצפוי, התוצאות הערב דרמטיות ביותר. על פי המדגמים שפורסמו עם נעילת הקלפיות ברחבי הארץ, מפלגת 'העבודה' ההיסטורית, שהיתה בעברה מפלגת שלטון מתרסקת צ-24 מנדטים למספר חד ספרתי.

על פי מדגם 'ערוץ 12', מפלגת 'העבודה' מקבלת 6 מנדטים, במדגם 'ערוץ 13' - 7 מנדטים, וב'כאן11' - 8 מנדטים.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', בכירה במפלגת העבודה, בתגובה ראשונה לתוצאות המאכזבות: "ספגנו מהלומה קשה וזה כואב. זו התוצאה הקשה ביותר בתולדות מפלגת העבודה. זו מהלומה קשה ביותר לשמאל הציוני. נצטרך לעשות חשבון נפש ולעשות עבודת שיקום יסודית. עם כל הטבח ושתיית המנדטים שעברנו מכחול לבן, צריך לזכור שהמטרה הקדושה היא להחליף את נתניהו ולשים קץ להרמת הראש של הימין הקיצוני ביותר שראינו כאן, הגזעני, הלאומני, ואנחנו נעשה הכל כדי למצות כל סיכוי שגנץ יהיה ראש ממשלה".

הסכינים כבר נשלפות, חבר הכנסת איתן כבל שמתח ביקורת בראשית ימיה של מערכת הבחירות על היו"ר אבי גבאי ושילם על כך מחיר כבד בפריימריז כשנדחק למקום ה-14, דורש ממנו הערב בראיון ל'ערוץ 13' להסיק מסקנות ולהתפטר; "אין לי ספק שזה הרגע הקשה בתולדותיה של מפלגת העבודה, מעולם לא היינו במקום הזה. אני מקווה שגבאי יסיים את תפקידו כיו"ר המפלגה - אין לו שום זכות להמשיך ולו לדקה אחת בתפקיד", סיכם כבל.

הימין החדש מתנדנדת

מי שיצאו להימור מסוכן בראשית מערכת הבחירות, הם נפתלי בנט ואיילת שקד, שפרשו מן 'הבית היהודי' והקימו את 'הימין החדש', כעת על פי המדגמים בערוצים 12 ו-11 הם לא עברו את אחוז החסימה. על פי הערכתו של הכתב עמית סגל ב'ערוץ 12', הפער של בנט ושקד מאחוז החסימה עוד על כ-6000 קולות. הוי אומר - קולות החיילים והימאים עשויים להכניסם לכנסת אך עם כוח דל מכפי שציפו. כזה שלא יוכלו לדרוש באצעותו את תיקי הביטחון והמשפטים כפי שדרשו לאורך מערכת הבחירות. 

רק במדגם 'ערוץ 13' הם עוברים עם 4 מנדטים, על גבול אחוז החסימה.

נפתלי בנט נשא דברים בפני הפעילים עם היוודע התוצאות ואמר, "תודה ענקית לפעילים המדהימים של הימין החדש. אנחנו עברנו יחד שלושה חודשים של מרתון והמרתון עוד בעיצומו. חברים, אל תיפול רוחכם. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים, לא כשקל. יש לנו סבלנות, אמונה גדולה ועצבים מברזל".

יו"ר 'הימין החדש' הוסיף ואמר, "אנחנו דואגים לחיילים, ואתם תראו שהחיילים ידאגו לנו. מפלגת הימין החדש תעבור ותעבור יפה, רק סבלנות. אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו, יצאנו לדרך ארוכה, יש לנו סבלנות ואורך רוח. אנחנו מאמינים בדרך הזו ואנחנו נצליח. אתם, הפעילים ואנשי הרשימה, אתם הקבוצה הטובה ביותר במדינת ישראל, ואנחנו נצליח", סיים.

'זהות' הפתיע כשלא עברה

מפלגת 'זהות' של משה פייגלין הצטיירה ברוב הסקרים כהפתעת הבחירות וכלשון מאזניים, אולם בפועל על פי כלל הסקרים היא לא עוברת את אחוז החסימה. אולם פייגלין עדיין מביע תקווה כי התוצאות הסופיות יהיו קצת יותר מעודדות. בדברים שנשא הערב בפני הפעילים הוא אמר: "הדיווחים שאנחנו מקבלים מהאנשים שלנו בקלפיות שונים באופן קיצוני מהמדגמים. מאמין שזהות תהיה בכנסת הבאה".

מפלגת העבודה מפלגת הימין החדש זהות משה פייגלין מדגמים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד