ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
האם יחזור לחיים הפוליטיים

אולמרט מתחרט: "ייתכן שהייתי פראייר"

"איך יכול להיות שאדם מואשם על מה שעשה בהיותו ראש ממשלה. אני מעולם לא הואשמתי או הורשעתי ולא נטען נגדי דבר על מה שעשיתי כראש ממשלה", כך אולמרט בראיון ל'כאן11'

אולמרט מתחרט: "ייתכן שהייתי פראייר"
ראה"מ לשעבר אהוד אולמרט צילום: בן דורי, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין אמש (שלישי) באולפן הבחירות של 'כאן11' והתייחס להתפטרותו בשנת 2008 בעקבות החשדות נגדו.

אולמרט סיפר כי יתכן ושגה בכך שהתפטר כבר בשלב החשדות, "האורים והתומים שלי היה מנחם בגין, עד היום, מבחינת תרבות ההתנהגות האישית והציבורית. לכן חשבתי, בנסיבות שנוצרו אז, בברירה בין שרידותי האישית בתוך המערכת הפוליטית לבין הזכות שלי לנהל מאבק, אבל לעשות את זה לא על חשבון היכולת שלי למלא את תפקיד ראש הממשלה, וויתרתי. ייתכן שהייתי פראייר. ייתכן שהייתי יכול להישאר בתפקיד".

ראש הממשלה לשעבר שהתראיין עוד בטרם נודעו תוצאות האמת, העריך כי הצביע למי שירכיב את הממשלה, "בשום מקרה אני לא מצביע בעד הממשלה הקיימת ומי משותפיה. אני מעריך שהצבעתי בשביל מי שיהיה ראש הממשלה הבא מחר".

הוא התייחס גם כן למצבו המשפטי של יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו ואמר, "לפי דעתי ראש הממשלה מנהל מאבק כדי להציל את עצמו בסיטואציה האישית המיוחדת בה הוא נמצא. הוא משתמש באופן כמעט היסטרי בכל אמצעי שיש לו, גם אם זה לא רציונאלי ונכון".

באשר לשאלה באולפן 'כאן11', האם הוא מוכן לשוב לזירה הציבורית לאחר שהורשע וריצה את עונשו, "מה זה רלוונטי, אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך שיביא לשינוי בחיי המדינה וזה הדבר החשוב", התחמק אולמרט והסיט את הדיון לבחירות הנוכחיות, "אני חושב שהנושא הזה (חזרתו לחיים הפוליטיים) הוא לא מהנושאים שהיינו אמורים לדבר עליהם היום. אני חושב שמה שהיית צריך לעסוק בו זה איך יכול להיות שאדם מואשם על מה שעשה בהיותו ראש ממשלה. אני מעולם לא הואשמתי או הורשעתי ולא נטען נגדי דבר על מה שעשיתי כראש ממשלה", סיכם אולמרט.

יצוין כי כלי התקשורת גייסו במשדרי הבחירות לראיון, ראש ממשלה לשעבר נוסף, גם הוא עונה לשם 'אהוד' אולם ברק, שגם הוא לא חסך בביקורת על נתניהו.

אהוד אולמרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד