י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך תגרמי לתינוק שלך לישון "כמו תינוק"

חופשת לידה לא תמיד מרגישה כמו שהיא נשמעת, אבל עם מעט הכוונה נכונה היא תהפוך לתקופה של רגעים קסומים • כיצד גורמים לתינוק לישון "כמו תינוק"?

כך תגרמי לתינוק שלך לישון "כמו תינוק"
תינוק ישן צילום: pixsabay

רוב התינוקות (כ-80%) זקוקים לעזרה בהירדמות בשבועות הראשונים. ניתן ורצוי לעזור לתינוקות להירדם בשבועות הראשונים לחייהם. בגילאים הקטנים, תינוקות אינם מפרישים מלטונין (הורמון השינה) ולא בשלים ביולוגית לדעת להירדם בכוחות עצמם. אפשר באופן הדרגתי לנסות להרגיל לסדר יום והרדמה במיטה באמצעות לחישה או טפיחה אחת לחודש למשל. כדאי לגייס הרבה סבלנות ואורך רוח בשבועות הראשונים, לבנות בכל  זאת טקס שינה, סדר יום קבוע (האכלה, פרק ערות, הרדמה), לנסות להפריד עד כמה שניתן בין האכלה ושינה (אם מתקשים בכך בהתחלה אפשר לדחות ניסיונות אלה ל-6 שבועות ואף לשלושה חודשים) ועוד.

להרשמה למבצע של האגיס הכנסו לכאן>>>

בגיל שלושה חודשים רצוי להתחיל ללמד את התינוק להירדם במיטה, ואפשר כמובן עם הרבה עזרה של מגע (כמו ליטופים או טפיחות) וקול (לחישות ששש ומשפט מנטרה כמו "לילה טוב, הולכים לישון") כדי להקל עליו את המעבר מהידיים למיטה. כך, נוכל להגיע לגיל חמישה חודשים כאשר התינוק כבר ישן במיטה ומכיר אותה, והמעבר להירדמות עצמאית יהיה קל ופשוט יותר. לימוד הירדמות עצמאית אפשרי רק מגיל חמישה חודשים. לפני כן רוב התינוקות אינם בשלים לכך פיזיולוגית, קוגניטיבית ותקשורתית.

טיפים לימים ראשונים אחרי לידה:

נסי לישון: זה קשה כיוון שבהתחלה לא ניתן לנבא מתי התינוק ישן ומתי הוא יתעורר, אבל כשהוא ישן, נסי גם את לנוח או לישון.

לאכול: חשוב לאכול ולשתות ולא לדלג על ארוחות. לא תמיד יש זמן וכוח לבשל, אבל האכילה המזינה חשובה להתאוששות והחלמה מהירה לאחר לידה.

לצאת מהבית: כל יציאה מהבית מרגיעה ומשפרת את מצב הרוח, ויותר מזה – תורמת גם לחזרה לשגרה ולהתאוששות של הגוף לאחר לידה.

בחרי מוצרים שאת סומכת עליהם: בחרי מוצרי תינוקות שאת סומכת עליהם: חיתול איכותי ובמידת הצורך גם תמ"ל ובקבוקים בטוחים לשימוש. במיוחד עבור הרך הנולד פיתחו בהאגיס את חיתולי האגיס little babies - בעל כריות רכות וייחודיות לספיגת יציאות רכות המסייעות בהגנה על עורו העדין של התינוק. להאגיס יש גם חיתול מותאם במיוחד לשבועיים הראשונים, הכולל פתח לחבל הטבור, סמן רטיבות וכיס אחורי בגב ליתר ספיגה.

בחופשת לידה? גם את מרגישה שהיא חומקת לך בין הידיים?

האגיס מבין כמה את זקוקה לעוד זמן איכות עם הקטנטן שלך, ויוצא במבצע מדהים: חודש נוסף של חופשת לידה במתנה! כיצד משתתפים? קונים 3 אריזות חיתולי האגיס, שומרים את חשבונית הקנייה, מתקשרים 03-3739000, עונים נכונה על 3 שאלות ויכולים לזכות במשכורת של חודש במתנה! המבצע מתקיים בין התאריכים י"ג באדר ב' – י"א בניסן תשע"ט (20.3-16.4.19). שווי הפרס לפי משכורת חודשית בסך 7,000 נטו.

להרשמה למבצע של האגיס הכנסו לכאן>>>

 

 

שינה תינוק האגיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד