י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיבוש הקליטה

חודש לאחר הפיגוע בכלא: המחבל הואשם

שיבוש קליטה: הפרקליטות הגישה היום כתב אישום נגד אסיר בטחוני בכלא "קציעות" - בגין נסיון רצח ופציעה בנסיבות מחמירות של סוהרים בכלא על רקע לאומני

חודש לאחר הפיגוע בכלא: המחבל הואשם
כלא קציעות צילום: אתר שב"ס

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אסיר בטחוני בכלא "קציעות", בגין נסיון רצח ופציעה בנסיבות מחמירות של סוהרים בכלא על רקע לאומני. 

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, ביום 14.3.2019, החליט המחבל אסלאם אלושאחיה, בן 36, להרוג קצין יהודי בשב"ס.

זאת כנקמה על מה שסבר שהינה החלטתו של השר לביטחון פנים לשבש את קליטת הטלפונים הניידים בכלא "קציעות", וכן משום שסבר שהסוהרים מרבים בחיפושים. לשם מימוש החלטתו, הכין הנאשם שתי סכינים מפיסות מתכת שחתך ממגשי האוכל שבכלא, שאורך הלהב שלהן 5.5 ס"מ ו-6.5 ס"מ. את הסכינים הסתיר הנאשם מתחת למזרון מיטתו בכלא.

מכתב האישום עולה, כי ביום 24.3.2019 בשעה 19:30 או בסמוך לכך, עת הועברו האסירים מאגף לאגף לצורך עריכת חיפוש, הוציא הנאשם סכין מכיס המעיל שלבש, הסתער לעבר הקצין ודקר אותו בצווארו בכוונה לגרום למותו, תוך שהוא צועק "אללה הוא אכבר". הנאשם רצה לדקור את הקצין פעם נוספת, אולם קצין אחר שעמד בקרבת מקום חש לעזרתו ונאבק עם הנאשם. במהלך המאבק, דקר הנאשם גם את הקצין השני בכתף.

בכתב האישום צוין, כי "הנאשם ביצע את העבירות מתוך מניע דתי, מדיני, לאומני או אידאולוגי, ובמטרה לעורר פחד ובהלה בציבור..."

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של נסיון רצח שהוא מעשה טרור, פציעה בנסיבות מחמירות המהווה מעשה טרור, הכנה לביצוע עבירה לפי חוק המאבק בטרור והחזקת חפץ אסור מסוכן המהווה מעשה טרור.

החקירה נוהלה ע"י היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 בשיתוף עם שב"כ ושירות בתי הסוהר, ובליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי).

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הנאשם מרצה עונש מאסר של 19 שנים, לאחר שהורשע בבית המשפט הצבאי בשומרון בעבירות ביטחון ובינהן נסיון רצח של אזרחים ישראלים, בכך שהוביל מחבל מתאבד לעיר חדרה.

פציעה דקירה כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד