י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יתכנו שינויים

מלצר צפוי להכריז על התוצאות עד חצות

חוסר וודאות מוחלט שורר בוועדת הבחירות המרכזית בעקבות כשלים חמורים שבוצעו במחשוב ועד כה תוצאות הבחירות לא פורסמו • בשעה זו נערכת ספירה וחישוב נוסף יחד עם בדיקה קפדנית של מכלול הקולות • הערכות: יהדות התורה תקבל שמונה מנדטים • דיווחים שוטפים

מלצר צפוי להכריז על התוצאות עד חצות
ועדת הבחירות צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יו"ר וועדת הבחירות השופט חנן מלצר הודיע בהצהרה לתקשורת: הלילה בחצות נפרסם את תוצאות האמת לבחירות לכנסת ה 21, ולדבריו יתכנו שינויים.

בלבול רב נוצר הבוקר (חמישי) במפת חלוקת המנדטים, לאחר שנטען כי הימין החדש בראשות השרים בנט ושקד עברו את אחוז החסימה ונכנסו אל הכנסת אך מאוחר יותר התברר כי הנתון היה שגוי.

בוועדת הבחירות מציינים כי מקור הטעות איננה בספירת הקולות אלא בהזנתם למחשב, מה שגרם לבלבול החישוב הכללי.

על פי וועדת הבחירות, חישוב אחוז החסימה מגיע ביחס לכלל הקולות הכשרים, כאשר הבוקר האחוז הכללי העביר את הימין החדש והכניסם לכנסת, אלא שנפלה טעות בהזנת הקולות הכשרים.

בנוסף, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בעקבות הטעויות, קולות רבים של יהדות התורה בריכוזים חרדים נרשמו כקולות של מפלגת העבודה, ובשעה זו הם נפקדים פעם נוספת.

בנוסף, בשעה זו נערכת ספירה וחישוב נוסף יחד עם בדיקה קפדנית של מכלול הקולות כשכבר בשעות הקרובות תפורסם התוצאה הסופית.

השופט מלצר כתב: "אני שמח לבשר לציבור כי ועדת הבחירות המרכזית נערכת לפרסום תוצאות הבחירות, עד חצות. בתוצאות עדיין יכולים לחול שינויים מסויימים בעקבות הליכי בקרה שגרתיים ונוספים הננקטים על ידינו".

ההערכות מדברות כי יהדות התורה תזכה בוודאות בשמונה מנדטים, כשיצחק פינדרוס יכנס לכנסת, שכן גם הימין החדש בראשות בנט ושקד כנראה לא תעבור את אחוז החסימה.

עם זאת, בטרם הוכרזו התוצאות הסופיות מוקדם לקבוע כי כך יהיה, ואנו ב'בחדרי חרדים' נמשיך לעקוב ולעדכן.

ועדת הבחירות המרכזית מחשב מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד