י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אפקט ההתרסקות

רוסו שוקל לפרוש; גבאי מקדים פריימריז

מקום 2 במפלגת העבודה האלוף במיל. טל רוסו שוקל לפרוש ולפנות את מקומו לטובת מרב מיכאלי, זאת לאחר הכישלון הגדול והתרסקות המפלגה בבחירות לכנסת העשרים ואחת • מטעמו נמספר ל'בחדרי חרדים': "לא התקבלה החלטה"

רוסו שוקל לפרוש; גבאי מקדים פריימריז
גבאי ורוסו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אחרי קרב הסכינים במפלגת העבודה החל אחרי ההתרסקות בבחירות לכנסת העשרים ואחת. המקום השני במפלגה, שזכה לשריון לקראת הבחירות, שוקל את דרכו וייתכן שיפרוש בקרוב.

טל רוסו, שהוצב ברשימת העבודה כמקום שני, הביע אכזבה קשה מהתוצאות הקשות של מערכת הבחירות ומחפש את דרכו החוצה.

התפטרותו ממפלגת העבודה צפויה להתבצע עוד לפני ההשבעה של חברי הכנסת.

אם יתפטר, תצטרף לכנסת חברת הכנסת מרב מיכאלי שהודחה מהרשימה.

בתוך כך, גוברת ההערכה במערכת הפוליטית כי יו"ר המפלגה אבי גבאי ינטוש אף הוא את 'העבודה'.

יו"ר העבודה אבי גבאי דחה את הדיווחים וההערכות. לדברי גבאי, "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה. אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב- 30/4 אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה".

עם זאת, גבאי הודיע כי ייתכנו שינויים, כשלדבריו, "בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק".

כבר בליל פרסום תוצאות המדגם, מהם עלה כי מפלגת העבודה סופגת מכה קשה וצונחת למספר מנדטים דל, קרא יריבו הפוליטי של גבאי, ח"כ איתן כבל לפרוש.

גבאי מצידו אמר לפעילים, "זה ערב לא פשוט עבורנו, זה ערב מאוד לא פשוט עבורי. לא ככה קיוותי לסיים את הערב הזה. תוצאות המדגמים הם אכזבה עצומה. התוצאה היא מכה אלקטורלית למפלגת העבודה ומכה של ממש לכל מי ששותף לדרך שלנו".

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני נפגש הבוקר עם גבאי וסיפר, "הבהרתי לגבאי שלאור תוצאת הבחירות ההרסנית, עליו לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר מתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, כפי שהיה עליו לעשות עוד בערב ההפסד. כמזכ"ל המפלגה, עליי וגם על אחרים שהמפלגה הזו חשובה להם, מוטלת החובה להגיד את הדברים בצורה ברורה - כל יו"ר אחר שהיה מביא תוצאה כזו היה מתפטר".

 

 

מפלגת העבודה כישלון טל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד