י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בית המשפט העליון הקפיא את הריסת אהל הקבר ביבנאל

החלטת בית המשפט המחוזי והשלום, אשר קבע כי יש להרוס מיידית את מתחם הקבר של מוהרא"ש שיק זצ"ל ביבנאל בטולה בידי בית המשפט העליון שנעתר לערעור תלמידיו

בית המשפט העליון הקפיא את הריסת אהל הקבר ביבנאל
קבר המוהר"ש שיק זצ"ל צילום: יעקב כהן, פלאש 90

הישג לחסידי ברסלב: בית המשפט העליון נעתר לערעור שהגישו החסידים, וביטל את החלטת בית המשפט המחוזי והשלום, אשר קבע כי יש להרוס מיידית את מתחם הקבר של מוהרא"ש שיק זצ"ל ביבנאל, מאחר ונבנה ללא היתר.

בדיון שנערך הבוקר (חמישי) בבית משפט העליון, השתתפו נציגי הצדדים וקהל חסידים. עו"ד נתן רוזנבלט, חסיד ברסלב בעצמו, ומי שמייצג את הרה"צ נחמן שיק, בנו בכורו וממשיך דרכו של מוהרא"ש זצ"ל, טען בדיון כי המאבק איננו בדיני תכנון ובניה, וכי הלהיטות של רשויות החוק לכפות את החוק דווקא על מקום קדוש זה - נובעת ממניעים אחרים שאינם טהורים.

הרב אף הביא דוגמאות של עבירות בניה באותו איזור שלא נאכפות. הוא הסביר כי הסגולה, אשר החסידים נוהגים בה, היא קריאת כל ספר התהילים במקום. דבר שלוקח שעות, ובלתי אפשרי לעשותו ללא סככה ראויה ותנאים אלמנטריים.

הרב נחמן שיק ועו"ד נתן רוזנבלט בבימ"ש העליון

ואכן, ביהמ"ש העליון, קיבל את עמדת המערערים, בניגוד לעמדת המדינה, שלא הסכימה לשום פשרה שהציע בית המשפט. ולפיכך נקבע כי ביצוע ההריסה יעוכב עד ליום 28/5/19, במועד זה יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת.

"מצד אחד, אנו שמחים כי הצלחנו לשכנע את בית המשפט העליון, לבטל את החלטות בתי המשפט הקודמים בתיק" אמר עו"ד רוזנבלט בשמחה מאופקת. "נדירים המקרים אשר בית המשפט העליון פוסק לטובת הציבור החרדי כנגד עמדת המדינה, ואני שמח שהצלחתי, יחד עם ידידי עו"ד קייס נאסר, להביא להימנות על אותם מקרים בודדים. אין לי ספק כי זכותו של המוהרא"ש, סייעה לנו ממרומים".

עם זאת, "מצד שני, השמחה היא זמנית, ולעת עתה עלינו להשקיע כוחות ותפילות על מנת להגיע לדיון בעוד חודש וחצי, עם אופק תכנוני מעשי" אמר עו"ד נתן רוזנבלט.

מוהראש שיק אוהל האדמור יבנאל צו הריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד