י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדיקת 'בחדרי'

למרות הקמפיין הנגטיבי: עלייה בערים החרדיות בהצבעה לליכוד

החשש הגדול של הנציגים החרדים במערכת הבחירות החולפת היה זליגת מצביעים מהמגזר החרדי למפלגות חילוניות ובראשון מפלגת השלטון, אשר בשל קמפיין הגעוואלד של נתניהו הצליחה לסחוף קהל מהמחנה החרדי | מגמת עלייה בנתוני ההצבעה בערים החרדיות למפלגת הליכוד

למרות הקמפיין הנגטיבי: עלייה בערים החרדיות בהצבעה לליכוד
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש / פלאש 90

עשרות פעמים יצאו חברי הכנסת החרדים נגד אנשי המגזר שביקשו לתמוך בראש הממשלה ובליכוד, אלא שבמטה החרדי בליכוד יש סיבה לחגוג לאחר שלמרות הכל חלה עלייה ניכרת בקולות החרדים לליכוד.

מבדיקה קלה שערכנו, עולה כי לאחר שהמטה החרדי בליכוד הפעיל לראשונה בחייו מטה יום בחירות יעודי לציבור החרדי שבראשו עמד חבר מועצת העיר בני ברק יעקב וידר ובמהלכו נפרסו עמדות של 'הליכוד' בכמה ריכוזים חרדים, הדבר נשא פרי.

בעיר הבירה החרדית בני ברק, בה התרכזו המאמצים של כל הצדדים, מספר המצביעים לליכוד זינק מ-3,591 קולות בבחירות הקודמות ל-4,431 קולות, עליה של כ-25 אחוזים מהבחירות הקודמות לכנסת.

מדובר על מספר קולות דומה לתוצאות הבחירות המקומיות לפני כחצי שנה בהן, כזכור, הצליחה סיעת הליכוד בראשות יעקב וידר, המשמש גם כראש 'המטה החרדי" בליכוד, להיבחר לראשונה למועצת העיר.

גם בשאר הערים החרדיות נרשם זינוק משמעותי במספר המצביעים לליכוד. כך לדוגמא בעיר ביתר עילית מ-234 קולות ל-679 קולות ובאלעד מ-663 קולות ל-1,212 קולות.

הנתון חוזר על עצמו גם בישובים החרדים הקטנים כמו עמנואל, שם עלה מספר המצביעים לליכוד מ-79 קולות ל-118 קולות או בכפר חב"ד שבו עלה המספר מ-271 ל-444.

כאמור, התופעה הזו מדאיגה כעת פחות את ראשי המפגלות החרדיות שכן הם כנראה הצליחו בעבודתם והגדילו את כוחם בכנסת הנוכחית, אלא שלא מן הנמנע שהנתונים האלה יעלו על שולחנם בכדי לדון בהחזרת אלפי המצביעים למפלגות החרדיות.

הליכוד חרדים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד