י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מהעבירות החמורות בתחום"

הוארך מעצרם של זוג הנוכלים שנתפסו על חם

היום (שישי) האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרם של בני זוג שנתפסו לפני מספר ימים לאחר שבמשך תקופה זייפו מאות כרטיסי אשראי בדרכים מתוחכמות

הוארך מעצרם של זוג הנוכלים שנתפסו על חם
כספומט בנק הפועלים צילום: באדיבות המצלם

לפני זמן קצר, האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרם של בני זוג, שזייפו בשיטה מתוחכמת מאות כרטיסי אשראי ומשכו מאות אלפי שקלים ונתפסו "על חם" על ידי בלשי המשטרה.

בעקבות תלונה שהגיעה למשטרה במהלך החודשים האחרונים, פתחה המשטרה בחקירה סמויה שממנה עלה, כי בני זוג בשנות השלושים לחייהם, תושבי קריית ארבע, שהתקינו ציוד מתקדם ומתוחכם לצילום והעתקה של כרטיסי אשראי במספר כספומטים ברחבי ירושלים, ובעזרת הנתונים שנאספו הנפיקו מאות כרטיסי אשראי שבעזרתם משכו מאות אלפי שקלים מכספומטים ברחבי הארץ.

מהחקירה הסמויה עלתה השיטה, לפיה היו בני הזוג מגיעים ומתקינים בכספומטים ציוד מתוחכם, הכולל מצלמה שתיעדה את הקוד הסודי שהקישו בעלי הכרטיסים, וכן מכשיר נוסף, "שפתיים" הקורא את הפס המגנטי. לאחר מספר שעות היו בני הזוג פורקים את הציוד, ולפי הנתונים שנאספו היו משכפלים ומנפיקים כרטיסי אשראי מזויפים.

כפי שדווח ב'בחדרי', ביום שני השבוע, ארבו בלשי המשטרה לזוג באחד הכספומטים בירושלים. תוך כדי המארב הבחינו הבלשים שבני הזוג מגיעים לכספומט ומתקינים את הציוד המתקדם והמתוחכם מעל המקשים ובתוך חריץ הכנסת כרטיסי האשראי בכספומט התקינו את ה"שפתיים" המעתיקות את נתוני הפס המגנטי, בסיום, התרחקו מהמקום ותצפתו לעבר הכספומט.

לאחר מספר שעות בהם בוצעו שימושים בכספומט על ידי אזרחים תמימים, חזרו בני הזוג, אל הכספומט ופרקו את הציוד שבו נשמרו פרטי כרטיסי האשראי של הקורבנות. לאחר זיהוי פעולותיהם של החשודים, עטו עליהם בלשי המשטרה ועצרו אותם.

במסגרת החקירה נחקרו החשודים בעבירות של זיוף, הונאה בכרטיסי חיוב, החזקת ציוד שנועד לזיוף בכרטיסי חיוב, וכן קשירת קשר לעשות פשע.

החשודים הובאו היום בפני בית משפט ומעצרם הוארך עד ליום שלישי הקרוב.

"זיוף, מרמה, שכפול כרטיסי אשראי הינן מהעבירות החמורות בתחום בהן משתמשים העבריינים בשיטות שונות ומגוונות במטרה 'להכניס' את ידם לכיסו של האזרח הנורמטיבי ולפגוע בממונו, ברכושו וביטחונו" אמרו במשטרה. "החקירה הסמויה, איסוף הראיות ומעצר החשודים, מהווים נדבך חשוב ומרכזי ביכולתה של המשטרה לאתר את אותם הגורמים ולהביאם לדין. כל זאת למען שמירה על סביבת חיים שגרתית ובטוחה לכלל האזרחים".

זיוף כסף הארכת מעצר גניבה גניבה ומרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד