י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בין מוסר לפוליטיקה

השכילו לקבל החרדים עם החולצות הכחולות

הרב מרדכי רוט אינו מתעניין בפוליטיקה, אך בכל זאת מצא מה ללמוד מהקמפיין שניהלה 'יהדות התורה' אל מול "החרדים החדשים" - כך נגיע אל נפשו של האחר

השכילו לקבל החרדים עם החולצות הכחולות
יהדות התורה בחירות צילום: יוסי שחר

את האמת שרק המילה פוליטיקה גורמת לתחושה של חוסר נוחות. אני לא אוהב פוליטיקה ויותר נכון להגיד שזה פשוט לא מעניין אותי.

אבל בכל אופן אכתוב בנושא, כי אני חושב שיש בזה מסר חשוב מאוד להעביר ואני משתדל להאיר בדרך שלי דברים מסיומים.

חשוב לי להדגיש לפני הכל, שלדעתי להצביע למפלגה חרדית כל אחד כפי שהראו לו רבותיו, אין זה נחשב לפוליטיקה, כי אם לחובה ומצווה של ממש. לא צריך הרבה להסביר, פשוט צריך רק להיזכר כמה כאבי ראש עשה לנו, לציבור החרדי, אדון יאיר לפיד כאשר היה בממשלה.

נפגשתי עם חבר ביום רביעי, הוא עסקן מפורסם בציבור החרדי והוא שאל אותי, תגיד לי מרדכי, מה דעתך, מדוע 'יהדות התורה' עלתה במספר המנדטים באופן משמועתי, אפיל נגיד שלא עלו בעוד מנדט אבל אחוז המצביעים גדול בהרבה מבחירות אחרות. זה דבר שלא קרה שנים רבות במגזר החרדי.

השבתי לו, זה פשוט מאוד, ראשי המפלגות שלנו פשוט למדו, שיש קבוצות מסוימות מהציבור החרדי שפשוט מצביעים למפלגות אחרות בגלל כל מיני סיבות, יש בגלל שהם פחות מרגישים מחוברים לציבור החרדי מכל מיני סיבות וכאלה שחשים כי לא סופרים אותם כלל.

הם פשוט הבינו שהם צריכים להגיע לכלל האוכלוסייה החרדית בכל צורה שהיא ולכן הפעם הם השתמשו בכל צורת תקשורת שהיא, ממסרונים דרך הוואצאפ ועד כל מיני ערוצי תקשורת למיניהם שפעם 'יהדות התורה' לא הייתה חולמת לפרסם דרכם.

כותב השורות

הם פשוט הבינו שכללי המשחק השתנו ושאם הם לא יגיעו לאותן קבוצות שהיו מצביעים בעבר באופן מסורתי ל'יהדות התורה' ויפנו אליהם בדרך ישירה אז הם פשוט לא יצביעו לה. ולשם כך הם גיסו דמויות שידברו בסרטונים ויגידו, הנה גם אנחנו מצביעים לג', אתם גם צריכים לבוא ולעזור ולהציל את הציבור שלנו.

יש כמובן תמיד את הרוב מהציבור שתמיד יצביע למפלגה החרדית ושומע ללא עוררין לקול הרבנים,  אך יש את אותם אחוזים שרק הולכים וגדלים, שלא תמיד יצביעו מכל מיני סיבות שהם.

יוצא לי להיפגש עם לא מעט אנשים ומכל המגוון של הציבור החרדי,  יצא לי בדיוק להיפגש ממש ביד ההשגחה העליונה עם בערך כעשרה אנשים חרדים, שבבחירות הקודמות לא הצביע ל'יהדות התורה', אחד מהם הצביע 'לליכוד' אחד מהם הצביע ל'בית היהודי' וכו'. ( אני לא אוהב לקטלג אנשים ובפרט יהודים . אבל חלק מאותם אנשים שדיברתי אמרו לי שכך לנו מכנים אותנו במגזר החרדי, כך אנחנו מקוטלגים בציבור שלנו "החרדים החדשים" "חרדים עובדים" ו"חרד"קים" לובשי החולצות הכחולות. קטלגנו בעשרות כינויים, עד שבאמת לא תמיד אנחנו מרגישים חלק ובעצם קשורים לציבור החרדי.

ורוב אלה שפגשתי, סיפרו לי משהו מאוד מעניין, שהפעם הם יצביעו בבחירות ל'יהדות התורה'.

והמעניין הוא, שכולם פחות או יותר ענו אותו הדבר על השאלה, מדוע הם הפעם הם הצביעו ל'יהדות התורה' מה הפעם השתנה מפעמים קודמות.

אני אנסח תשובה כוללת שתכלול פחות או יותר את התשובות שענו לי אותם אנשים.

בפעם הראשונה אנחנו מרגישים שייכים, אנחנו מרגישים שצריכים אותנו ופנו אלינו, היו כאלו שפנו אלינו באופן אישי, היו כאלה דרך הרשתות החברתיות.

אך הרגשנו שראשי המפלגה למדו, שאנחנו לא בידיים של אף אחד ושאם לא יכבדו אותנו ולא יפנו אלינו בשפה שלנו, כמו שאנחנו מכירים אז לא נצביע להם.

במסרונים שצצו באוויר ובשאר הפלטפורמות, הרגשנו שהמסר מהקמפיין שעשו הוא, שאולי אני לא בדיוק חרדי מאה אחוז ואולי לא תמיד מתייחסים אלי כשווה, אבל בסוף יש פה משהו גדול, מערכה חרדית שצריכה אותי פה.

עלה לי במחשבתי, מרדכי מה אתה כותב דברים אלו? אתה לא פוליטיקאי וגם לא בן פוליטיקאי, אני כל כך לא אוהב את התחומים הללו ואני מתחבר יותר לדברים שקשורים לנפש ולנשמה, אך המסר החזק שיש פה חשוב והמסר הוא זה, שלפעמים אנחנו רוצים ליצור שינוי בדברים שחשובים לנו בחיים, עם זה אצל הבני זוג שלנו או אצל הילדים שלנו או החברים שלנו.

אם רק נבין שהשם יתברך ברא בנו כל מיני טבעיים אנושיים (צרכים רגשיים) שהאדם צריך להרגיש דרכם תחושה של שייכות ושמה שהוא עושה זה חשוב והוא תורם במעשיו, שמתחשבים בו ועוד. אם נצליח לתת הרגשה וכמובן שחשוב שהיא תהיה כנה ואמיתית (אנשים מרגישים ישר אם זה אמיתי או ל,א אתה לא יכול לעבוד עליהם) וניתן להם להרגיש שהם שותפים במשהו גדול, שאתם זקוקים להם, שאתם אוהבים אותם, שאכפת לכם מהם, אז יש סיכוי בעזרת השם, שאותם אנשים ישמעו בקולכם ויעזרו לכם. איך בדיוק אנחנו עושים את זה? על כך בעזרת השם באחת מהכתבות הבאות.

מאחל שבת שלום לכל עם ישראל הקדושים לתגובות [email protected]

יהדות התורה חרדקים חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד