ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
במדינה המוסלמית

מפתיע: התפקיד החדש של הרב פינטו

8 חודשים אחרי פטירת האב"ד: אחרי כמה קהילות בישראל, אירופה וארה"ב - הרב פינטו בן ה-45 כובש יעד נוסף ומתמנה לרב הראשי של המדינה המוסלמית - מרוקו • אמש התקיים טקס ההכתרה בבית הכנסת 'בית אל' בקזבלנקה, בברכת מלך מרוקו ובהשתתפות מאות בני אדם

מפתיע: התפקיד החדש של הרב פינטו
הרב פינטו במעמד ההכתרה צילום: מתוך דף הפייסבוק של הרב

מינוי מפתיע: הרב יאשיהו יוסף פינטו, מי שהחל להפיץ תורה וקבלה במוסדות 'שובה ישראל' באשדוד וסחף אחריו המוני תלמידים ותומכים בישראל ובארה"ב, מונה לרבה הראשי של מרוקו במקום הגאון הישיש רבי אהרן מונסונגו, שהלך לעולמו לפני כשמונה חודשים בגיל 88.

הרב מונה אמש (מוצאי שבת הגדול) בטקס רשמי בבית הכנסת 'בית אל' בקזבלנקה, בברכתו של מלך מרוקו מוחמד השישי ובהשתתפות מאות בני אדם.

בין המשתתפים נכח גם מר סרז' ברדוגו, נשיא הקהילה, לו קשרים ענפים עם מלך מרוקו, מוחמד השישי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב שלום איידלמן, שליח חב"ד במרוקו, השתתף אף הוא במעמד ההכתרה.

הרב פינטו במעמד ההכתרה, אמש. צילום: מתוך דף הפייסבוק

מינויו של הרב בשנת ה-45 לחייו, מקנה לו מעמד של שופט בית משפט עליון במדינה המוסלמית, וכן מעמד דיפלומטי. על פי הדיווח באתר news1, המהלך למינוי הרב פינטו לאב"ד מרוקו ארך כארבע שנים, כאשר המלך פועל אישית כדי שהמינוי ייצא לפועל והוא אף חתום על כתב המינוי.

הרב מתכוון להמשיך ולנהל את קהילותיו הנוספות ברחבי העולם בישראל, באירופה ובארה"ב ומידי פעם להגיע גם למרוקו.

במעמד נשא הרב פינטו דברים וגולל את התקופה הקשה אשר עבר בעשר השנים האחרונות, כאשר הוא מעניק שיעור באמונה וביטחון כי הקב"ה העמיד אותו בניסיון, והוא לא ידע מה צופן עתידו - והנה עתה הוא רואה כי מאת השם היתה זאת, שכעת הוא זוכה למעמד הרם בהקהילה היהודית במרוקו.

כן הודה בנאומו למלך מרוקו, מוחמד השישי, על מינויו ועל הסיוע הקבוע שהוא ובכירי ממשלתו מעניקים ומגוננים על הקהילה היהודית.

צילום: מתוך דף הפייסבוק

הרב יאשיהו פינטו רב ראשי מרוקו מוחמד השישי מלך מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד