י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר המתקפה בתקשורת

רה"ע מממן מופע בהפרדה; סמוטריץ' מגבה

התקשורת החילונית תוקפת את ראש עיריית פתח תקווה בגלל מימון אירוע מוזיקלי נפרד עבור הציבור החרדי. ח"כ סמוטריץ גיבה את ראש העיר 

רה"ע מממן מופע בהפרדה; סמוטריץ' מגבה
רמי גרינברג וחרדים בפתח תקווה צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, נתקל בשעות האחרונות בביקורת צולבת מצד התקשורת החילונית, בעקבות החלטתו לממן אירוע מוזיקלי של רדיו קול חי לציון 50 שנה ליוצר המוזיקלי חיים בנט, שנועד עבור תלמידי הישיבות בעיר פתח תקווה, שיתקיים מחר (שני) בהיכל התרבות בפתח תקווה.

בתכנית הבוקר של גל"צ - 'בוקר טוב ישראל', הותקף ראש עיריית פתח תקווה בטענה כי האירוע הנפרד בו גם ינאם ראש העיר, יתקיים בניגוד להוראת היועמ"ש שאוסר לקיים אירועים במימון ציבורי תוך הדרת נשים.

בגל"צ הובאו דבריה של ענבר אורן, מנכ"ל ארגון ישראל חופשית, שתקפה את ראש העיר בטענה כי השתתפות של ראש עיר בארוע מסוג זה ומימונו, מאפשרת הדרת נשים. גם יו"ר האופוזיציה בעיר טען לגל"צ כי בכוונתו להתלונן במשרד המשפטים על קיום הארוע שיתקיים בהפרדה תוך הדרת נשים, ולדרוש את השבת כספי הציבור חזרה לקופת העירייה.

מנגד, הודיע ראש עיריית פתח תקווה כי הוא ממשיך לעמוד מאחורי מימון האירוע, זאת לאור העובדה כי הוא מותאם עבור הציבור החרדי בעיר ולא יכול להתקיים באופן אחר. לדבריו בגל"צ: "העיר פתח תקווה מורכבת ממגוון רחב של ציבורים, ביניהם גם חרדים, דתיים, חילונים, עולים חדשים ועוד. כידוע, בציבור החרדי יש הפרדה בארועים שלהם. ואם בארוע שנועד עבור הציבור החרדי לא תהיה הפרדה - הארוע לא יתקיים, והם לא יבואו".

בגל"צ המשיכו לטעון כי ארועים מסוג זה לא יכולים להתקיים במימון ציבורי, ולכן יו"ר האופוזיציה בעיר מתכוון להתלונן במשרד הפנים נגד גרינברג, ובמידה ומשרד הפנים לא יתערב, האירוע יתקיים מחר כאמור בהפרדה וללא נשים.

ח"כ בצלאל סמוטריץ מאיחוד מפלגות הימין, תקף בחריפות את הפרסום בגל"צ, ובציוץ בטוויטר כתב כי "אין שום הנחיית יועמ"ש כזו. ואם יש, אז היא בלתי חוקית. החוק מאפשר באופן מפורש קיום אירוע כזה לציבור הדתי, שללא ההפרדה לא יוכל לצרוך את השירות. נגמרו הימים שבהם הליברליזם הפונדמנטליסטי כופה את ערכיו על הציבור הדתי. אין שום אפליה בקיום אירועי תרבות נפרדים על פי ההלכה למי שחפץ בכך".

גורמים בלשכת ראש העיר הגיבו ל'בחדרי חרדים' על המתקפה של יו"ר האופוזיציה בעירית פ"ת: "מזה 15 שנה מתמודד אורי אהד לראשות העיר ללא הצלחה. בפעם היחידה שכיהן אהד במשך עשרה חודשים כראש עיר, היה זה לאחר פרישתו של איציק אוחיון מראשות העיר מסיבות בריאותיות, בתקופה זו מימן אהד מספר רב של ארועים עבור הציבור החרדי בפתח תקווה, שהתקיימו בהפרדה מלאה".

עוד ציינו בלשכת ראש העיר, כי "המחלקה לתרבות תורנית בעיריית פ"ת - בראשותו של הרב מנחם שוורץ - עד לאחרונה, קיימה ומימנה במשך שנים ארועים בהפרדה מלאה עבור הציבור החרדי". לדברי הגורמים בלשכה, "אורי אהד הינו בעל ברית וותיק לגורמים מדגל התורה בעיר, שהצלחתו של ראש העיר רמי גרינברג הינה לצנינים בעיניהם, אותם גורמים ירדו לשפל חדש ועשו עימו יד אחת בניסיון להזיק ולמנוע ארועים עבור הציבור החרדי בעיר".

"ראש העיר ימשיך לשרת את כלל הציבורים בעיר, ולקיים ארועים מותאמים עבור ציבור החרדי בעיר תוך התחשבות מירבית בצרכיו", נמסר.

רמי גרינברג בצלאל סמוטריץ מופע הפרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד