י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת סבב ההתייעצויות

ריבלין ביקש שלא לשבת ליד נתניהו בטקס

זה אמנם חריג אבל הגיוני; בטקס שיתקיים הערב בבנייני האומה בהשתתפות ראש הממשלה ונשיא המדינה, השניים לא ישבו זה לצד זה כנהוג בטקסים הממלכתיים | בסביבת ריבלין מסבירים כי מדובר בימים רגישים וריבלין אינו רוצה להזדהות עם אף צד לפני שיתייעץ עם הסיעות

ריבלין ביקש שלא לשבת ליד נתניהו בטקס
נתניהו וריבלין בהלווית זכריה באומל הי"ד צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקש שלא לשבת לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס שיתקיים הערב (ראשון) בבנייני האומה בירושלים. מדובר באירוע הצדעה למשפחות שכולות של חללי מערכות ישראל.

על פי הדיווח של דפנה ליאל ב'ערוץ 12', למארגני האירוע נמסר כי "אלה ימים רגישים של התייעצות עם הסיעות" ולפיכך בין הנשיא וראש הממשלה יישבו משפחות שכולות.

בתוך כך, מחר ייחלו להגיע הסיעות להתייעצות בבית הנשיא, לפי סדר גודל הרשימה, לכן הראשונה תהיה 'הליכוד' שזכתה במירב הקולות. 

הסבב יחל מחר בשעה 09:15 עם הגעת נציגי סיעת 'הליכוד' ובהם; השר יריב לוין, השרה מירי רגב וחה"כ דוד ביטן להיוועצות במשכן הנשיא. הם צפויים להמליץ כמובן על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשעה 10:00 יגיעו נציגי סיעת 'כחול לבן' ובהם; אבי ניסנקורן, אורנה ברביבאי, רם בן ברק, צבי האוזר, אורלי פרומן ועומר ינקלביץ. הם צפויים להמליץ לנשיא המדינה להטיל על יו"ר מפלגתם בני גנץ את הרכבת הממשלה.

בשעה 10:45 יגיעו נציגי סיעת ש"ס להיוועצות במשכן הנשיא, תוך שהם כבר הצהירו כי ימליצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה כאשר גם חלק מהקמפיין עסק בנושא הזה.

אל הנשיא יגיעו הח"כים איציק כהן, משולם נהרי, יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, המנכ"ל חיים ביטון ואשר מדינה.

ב-11:30 יגיעו ראשי סיעת יהדות התורה: סגן השר יעקב ליצמן, חה"כ משה גפני וסגה"ש מאיר פרוש שצפויים להמליץ על בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לאחר שהם התחייבו על כך גם לאורך הקמפיין וגם בשיחה עם נתניהו בתום מערכת הבחירות.

ההערכה היא כי כבר ביום רביעי יטיל הנשיא ריבלין את הרכבת הממשלה על נתניהו, לאחר שיסיים את ההתייעצויות שיתקיימו הפעם לראשונה בשידור חי מבית הנשיא מתוך שקיפות לציבור שיוכל להיחשף לדיונים ולקבלת ההחלטות.

לאחר מכן יעמדו לרשותו של בנימין נתניהו 28 ימים להרכיב את הממשלה, אם לא יצליח, יקבל הארכה של 14 ימים נוספים, אם גם לאחריהן לא יצליח, הנשיא יטיל את הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר (יכול להיות כל אחד מה-120 שנבחרו) לו יעמדו רק 28 ימים ללא הארכת זמן, בתקווה כמובן שלא נגיע למצב שכזה.

רובי ריבלין בנימין נתניהו הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד