ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הפגנות סוערות • צפו

גז פלפל ועצורים: מחאת ענק סביב קומזיץ

צפו: המחאות המוכרות מירושלים הגיעו ללייקווד; לפחות עצור אחד בגלל אירוע קומזיץ שבוטל והביא להפסד של עשרות אלפי דולרים • במהלך ההפגנה הסוערת - מפגינים רוססו בגז פלפל על ידי השוטרים ופונו לבית חולים • תושב המקום ל'בחדרי': "אין שום פריצות" • צפו בתיעוד

גז פלפל ועצורים: מחאת ענק סביב קומזיץ
ההפגנות הסוערות צילום: TLS

המחאות המוכרות מירושלים הגיעו ללייקווד: מאות מפגינים הפגינו נגד עסקן שמנע אירוע קומזיץ. המפגינים חסמו את הכביש מחוץ לביתו של העסקן ושוטרים הוזעקו למקום לפתוח את הכביש.

לפחות עצור אחד במקום עם מספר נפגעים מגז פלפל שפונו לבית החולים. על פי דיווחים שמגיעים מלייקווד, מספר עסקנים ביטלו יחד עם מספר רבנים קומזיץ לצעירים בבין הזמנים, הביטול הגיע לאחר שכל הכרטיסים נמכרו והצעירים חיכו בקוצר רוח לקומזיץ, אך כאמור - האירוע התבטל.

תוך מספר דקות הופצו בקבוצות ווטסאפ בלייקווד קריאות להגיע ולהפגין מתחת ביתו של עסקן מסוים שידוע כמי שעומד מאחורי הביטול.

המפגינים בתחילה שרו שירים עם גיטרות וצעקו נגד הביטול, בהמשך שוטרים הוזעקו למקום לעשות סדר; לפחות צעיר אחד נעצר ושלושה נוספים פונו לבית החולים לאחר שרוססו בגז פלפל.

כפי שדווח הבוקר ב'בחדרי חרדים', לאחר איומים של הרבנים ההופעה בוטלה והביאה להפסד של עשרות אלפי דולרים.

הופעה שתוכננה לאתמול בלייקווד, בוטלה ברגע האחרון לאחר שמספר רבנים ועסקנים החליטו לא לאשר את ההופעה, בהופעה היו אמורים להופיע הזמר בערי וובר, אייזיק אעניג, ותזמורת "פריילעך". אך כאמור ברגע האחרון ההופעה בוטלה.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי אחד מאנשי הקהילה ארגן הופעה - קומזיץ לאלפי בחורי ישיבה, בהופעה היו אמורים להופיע מספר זמרים, כשלפני ההופעה מספר רבנים מקומיים היו אמורים לנאום בפני אלפי הבחורים שיחות חיזוק לימי בין הזמנים.

אלפי כרטיסים כבר נמכרו, אך ברגע האחרון מספר עסקנים ורבנים איימו על המארגנים כי יפרסמו "קול קורא" שאוסר על הבחורים להגיע להופעה.

המארגן של האירוע הפסיד כמה עשרות אלפי דולרים שכנראה לא יוחזרו אליו, כי כמה עסקנים צרי עין לא פרגנו קצת שמחה לבחורים, והם העדיפו אותם מסתובבים בחוסר מעש.

'בחדרי חרדים' שוחח עם כמה מהתושבים שם שמאוד זועמים, "כל פעם יש מישהו צר עין שמנסה להרוס תעסוקה לבחורים", כך אומר ל'בחדרי חרדים' אחד מהתושבים בלייקווד, "האירוע הוא על טהרת הקודש, אין שום פריצות, זו אפילו לא הופעה, זה יותר קומזיץ, זה נראה שמישהו מעדיף לראות בחורים מסתובבים ברחוב בחוסר מעש".

לייקווד הפגנות קומזיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד