י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צמרת הממשלה הגרמנית קיבלה מצות שמורות

צמרת הממשל הגרמני, שרים בכירים וסגניהם, קיבלו לידיהם בימים האחרונים מצות שמורות והסבר עומק על מהותו של חג החירות • שר הכלכלה והאנרגיה: "מעודד לראות איך החיים היהודיים בגרמניה שוב צומחים ופורחים. היהודים - נכס רב ערך"

צמרת הממשלה הגרמנית קיבלה מצות שמורות
הרב טייכטל עם בכיר ממשל צילום: הקהילה היהודית בברלין

בימים האחרונים, ערך רבה של ברלין ושליח הרבי מליובאוויטש זי"ע במדינה הרב יהודה טייכטל, סבב פגישות מיוחד אצל שרי הממשלה הגרמנית. הרב העניק לצמרת הממשל מצות שמורות והסביר להם על מהותו של חג החירות היהודי.

בין היתר, ביקר הרב טייכטל אצל שר הבריאות, שר האוצר, שר הכלכלה, שר האנרגיה, סגן שר הביטחון, ועוד שורה של שרים וסגנים, שגרירים ובכירים נוספים בממשלה. אל חלק מהפגישות נלווה גם רבה של המבורג, שליח הרבי מליובאוויטש אף הוא - הרב שלמה ביסטריצקי.

קידוש השם גדול היה, כשלשכות השרים הבכירים הוציאו הודעות לעיתונות הגרמנית. כך, למשל, בהודעה שיצאה מלשכת שר הכלכלה והאנרגיה, פיטר אלטמאייר, נכתב: "השר אמר כי מעודד לראות איך החיים היהודיים בגרמניה שוב צומחים ופורחים. המגוון היהודי, תרבותם העמוקה ומחוייבותם לגרמניה - הם נכס רב ערך".

עוד צוטט השר בהודעה הרשמית: "חשוב לחזק את החיים היהודיים בגרמניה ואנחנו מתנגדים בנחישות לכל צורה והתבטאות אנטישמיים. אני מודה לרבנים על מחוייבותם לחיים היהודיים בגרמניה ומאחל לכל האזרחים היהודיים פסח שמח".

שר הבריאות של גרמניה, ינס שפאן, פרסם בחשבון הטוויטר שלו: "פסח הוא חג החירות של העם היהודי. היום פגש אותי הרב יהודה טייכטל והציג בפניי את המצה האפויה עבור החג. תודה על זה".

גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד