י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סגירת מעגל מופלאה

רואה למרחוק: כך צפה שר התורה את המנדט השמיני: "צריך מנין"

לפני כחצי שנה הוא היה מועמד באלעד, אך נפסל על ידי בג"ץ. עם הרכבת הרשימות לכנסת הוא נכלל ברשימת 'יהדות התורה' בהוראת שר התורה, הפרשנים היו ספקנים באשר למקום השמיני, אולם הגר"ח רמז לו ביום הבחירות כי "צריך נס" וזה קרה • ומה אמר למנהל הת"ת • צפו

רואה למרחוק: כך צפה שר התורה את המנדט השמיני: "צריך מנין"
יצחק פינדרוס עם הגר"ח קנייבסקי לאחר ההצבעה צילום: דוד זר

הניצחון וההצלחה של 'יהדות התורה' הוא סגירת מעגל אישית עבור יצחק פינדרוס, מי שנשלח על ידי שר התורה הגר"ח קנייבסקי לשמש כמועמד לראשות עיריית אלעד, דבר שלא צלח בגלל עתירה נגדו לבית המשפט, כאקט של פיצוי על הדרמה באלעד הוצב פינדרוס ברשימת 'יהדות התורה' לכנסת בהוראה ישירה של שר התורה בימי הרכבת הרשימות, רבים מן הפרשנים הפוליטיים סברו כי המקום השמיני איננו ריאלי, היה גם בסיס סביר להניח כך משום שבמשך עשרות שנים מפלגת 'יהדות התורה' לא חצתה את סף השישה מנדטים. 

אולם כעת נודע ל'בחדרי חרדים' כי ביום הבחירות, דקות לאחר שהצביע בקלפי בסמינר וולף בבני ברק, אמר שר התורה הגר"ח קנייבסקי ליצחק פינדרוס כי "צריך נס בכדי שתיכנס ואם כן עליך לברך ברוך שעשה לי נס במקום הזה" ואכן הקלפי שבה התגלו באופן ניסי הטעויות היתה באותה קלפי בסמינר הרב וולף.

"מכניסתו של פינדרוס לכנסת ניתן ללמוד שמציות לדעת תורה של מרן שר התורה לא מפסידים. הוא היה נאמן לאורך כל הציר, גם כאשר זה לא היה נוח ושווה לו, להעביר כתובת לאלעד ועוד משימות שהציבור לא נחשף אליהם, הכל עשה הרב פינדרוס בנאמנות לדעת תורה. ודעת התורה ניצחה" אומר גורם ביהדות התורה ל'בחדרי חרדים' ומוסיף כי "מרן שר התורה בירך במכתבו כי יתרבו הנציגים ואכן נציגים לשון שניים ויהדות התורה זכתה לתוספת של שני נציגים לעומת הכנסת הבחירות הקודמות. כפי שהערכנו דמותו של מרן שר התורה טורח ומגיע לכל ערי השדה - הביאה לנו הישג נדיר והיסטורי שאיש לא חשב שנגיע אליו".

פעיל בכיר ב'דגל התורה' אומר ל'בחדרי חרדים': "מי שהיה בעצרות "לאורו" בכל הארץ ובעיקר בבני ברק וירושלים וראה את שירת ההמונים - הבין שהמנדט השמיני יכנס. וכך אכן קרה".

בתוך כך, ביום חמישי שעבר נכנסו תלמידי כיתה ו' של תלמוד תורה 'חכמת שלמה' להיבחן ולהתברך אצל שר התורה, שאמר למנהל הת"ת הרב אברהם פינזל, ש"צריך מנין חכי"ם". אם ניקח בחשבון התפטרות של שני נציגים במסגרת החוק הנורווגי הרי שיש ל'יהדות התורה' 10 נציגים בכנסת ומשאלתו של הגר"ח תתקיים אי"ה במלואה.

יצחק פינדרוס הגר''ח קנייבסקי קלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד