ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בערב פסח

הגר"מ צדקה עודד והישיבה הגדולה בירושלים נפתחה

מעמד יסוד לישיבה הגדולה 'תורת אברהם' בירושלים, נערך בראשות הגרד''י זאדה, במעונו של ראש ישיבת 'פורת יוסף' חכם משה צדקה 

הגר"מ צדקה עודד והישיבה הגדולה בירושלים נפתחה
כנס יסוד לישיבת תורת אברהם בבית הגר"מ צדקה צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים עלו למעונו של הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף - גאולה, ראשי הישיבה הגדולה 'תורת אברהם' ההולכת ומתגבשת לקראת פתיחתה בזמן 'אלול' הבעל"ט, צוות רבני הישיבה הגדולה בראשות ראש הישיבה הגאון רבי דניאל יוסף זאדה הידוע כאחד מגדולי תלמידי החכמים בירושלים, ומנהל הישיבה רבי שאלתיאל מאיר כהן.

במעמד המיוחד נשא הגר"מ צדקה דברים נלהבים ועודד את רבני הישיבה ובירכם שיזכו להעמיד תלמידים תלמידי חכמים, בדבריו עורר ואמר, "התלמידים המוכשרים עולים ומתעלים והחלשים נופלים ומדרדרים ועוזבים את הישיבה רח"ל והשם ירחם הרחוב מסוכן מאוד. ובישיבה אי אפשר להחזיק אותם שהרי הם לא מתאימים אני אומר יש את הישיבה הכללית ויש את הישיבה הפרטית בישיבה צריך ללמוד בעיון רב אבל צריך להשים לב ולחשוב על כל תלמיד ולהתייחס לכל אחד ביחידות כל אחד לפי כוחו זה בגמ' עם רש"י ולפרגן לו ומזה יהיה לו סיפוק. הגר"מ צדקה הרחיב את דבריו והביא משל לאדם שהיה מוכר מעילים בא אדם מלא הגיש לו המוכר מעיל גדול שיכסה את כולו לאחר מכן נכנס אדם רזה הגיש לו המוכר מעיל לפי מדתו התחיל לצעוק מדוע נתת לאדם הקודם מעיל גדול ולי נתת מעיל קטן מיד הגיש לו המוכר מעיל גדול ולבש אותו על ראשו על כרעיו ועל כרבו הנמשל הוא כל אחד לפי כוחו ונשמתו".

בסיום דבריו, אמר הגר"מ צדקה "וודאי הבחורים שיזכו להתקבל לישיבה הקד' עם צוות חשוב ומיוחד ובפרט ראש הישיבה הגרד''י זאדה, שיזכו ויעלו מעלה מעלה בתורה ויראת שמים טהורה לתפארת אבותיהם ורבותיהם החשובים".

רבני הישיבה נפגשו בימים האחרונים עם גדולי ראשי הישיבות והמשגיחים, הן להשפיע עליהם לקחת חלק בהקמת הישיבה ולהוות כחלק מהצוות ממש, והן לקבל עוד מגוון דרכים ועצות להבנת נפש הבחורים.

באסיפה עם המשגיח הגאון הצדיק רבי מנשה דונט התבטא "עיקר ההצלחה כפי שקיבל מרבותיו זה לאהוב באמת כל תלמיד". ראש הישיבה הגאון רבי דניאל יוסף זאדה הגיב שכך קיבל מדודו הגדול ראש הישיבה הגרב"צ אבא שאול זצ"ל שללמוד לחנך זה ללמוד לאהוב. עוד הוסיף הגרד"י זאדה שגם מהגרמ"י ליפקוביץ אמר שיש שתי אהבות, אהבת רב לתלמיד ואהבת אב לבנו, ורב שיתן לתלמידיו אהבת אב לבנו הוא זה שיצליח בחינוכם.

כ"כ נשאו דברים צוות רבני הישיבה בניהם: הגאון רבי יוסף מויאל שהינו מחשובי בוגרי ישיבת 'חברון' ותלמידו המובהק לראשי ישיבת 'פורת יוסף' חכם יהודה צדקה והגרב"צ אבא שאול, שהוסיף בדבריו מניסיונו עד כמה בדורנו צריך זהירות יתירה לתת טעם אמיתי בלימוד עם נתינת כבוד ואוזן קשבת לכל בחור ובחור.

הגאון רבי שלמה ישראלי שישמש בצוות רבני הישיבה, נשא דברים על עניין של מסירות נפש שיש לכל העוסקים בהקמת הישיבה זוהי ערובה לסיעתא דשמיא.

הרה"ג רבי יונתן יום טוב מתלמידיו של ראש הישיבה, אשר נטל על עצמו לרכז את כל נושא הרישום והפניות הרבות ואף נשא אף דברים וקרא לכל בוגרי ותלמידי ראש הישיבה הגרד"י זאדה וייתר הצוות להיות חיילים ושותפים בהצלחתה של הישיבה הקד'. ב"ה אנו שומעים כי תלמידיו של הגרד"י זאדה מתגבשים מכל חלקי הארץ למען הצלחת הישיבה ושגשוגה. בסיום, הרבנים הודו להרה"ג רבי שאלתיאל מאיר כהן מנהל הישיבה אשר בהצלחה מרובה השיג גב כלכלי איתן ונושא בעול ניהול הישיבה.

הרב משה צדקה ישיבה חדשה זמן אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד