י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ריבלין יקבל התוצאות ויטיל על נתניהו

ב'ישראל ביתנו' פנו לחרדים והציעו דיל

אנשי נתניהו ביקשו מליברמן להנמיך את ההתקפות שלו נגד החרדים בנושא הגיוס כדי לקדם את הרכבת הממשלה • ע"פ הדיווח נעשתה פנייה מכיוונו לבכירים ביהדוה"ת במטרה להגיע למתווה מוסכם שעיקרו, "אם לא תחרדו אותנו, לא נחלן אתכם" • ריבלין יטיל היום ההרכבה על נתניהו

ב'ישראל ביתנו' פנו לחרדים והציעו דיל
נתניהו, החרדים וליברמן צילום: צלמי פלאש 90

לאחר שהושגו 65 ממליצים על יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, היום (רביעי) יוגשו לנשיא המדינה ראובן ריבלין תוצאות האמת ולאחר מכן הוא צפוי להזמין אליו את ראש הממשלה ולהטיל עליו באופן רשמי את הקמת הממשלה - כאשר לרשותו יעמדו 28 ימים להרכיב את הממשלה ואם לא יצליח יקבל הארכת זמן של 14 ימים נוספים.

עוד לפני פגישות המו"מ עם 'הליכוד', נראה כי ב'ישראל ביתנו' מעוניינים להגיע כשחצי תאוותם בידם. על פי דיווח אמש ב'כאן 11', מקורבים ליו"ר אביגדור ליברמן שוחחו עם בכירים ב'יהדות התורה', מתוך מטרה להגיע להבנות בנושא חוק הגיוס ולגבש יחד מתוה המוסכם על שני הצדדים.

עוד על פי הדיווח, אנשי ליברמן הבהירו, "אם לא תחרדו אותנו, לא נחלן אתכם". כמו כן פורסם כי בסביבתו של ראש הממשלה ביקשו מאביגדור ליברמן ואנשיו, שלא להחריף את המתקפה נגד החרדים ונראה כי הוא נענה לבקשה.

כזכור, כפי שחשפנו בראשית השבוע ב'בחדרי חרדים' את דבר הפגישה בין נציגי 'יהדות התורה' לראשי איחוד מפלגות הימין, היא אכן יצאה אמש לפועל והתקיימה בבני ברק בנוכחות הח"כים החרדים וראשי האיחוד הרב רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

סיעת 'יהדות התורה' פרסמה הבהרה לאחר הפגישה עם השניים, בה נאמר "קיבלנו החלטה שנעמוד על כך שכל מי שלומד תורה ותורתו אומנותו, יוכל להמשיך ללמוד באין מפריע ונעמוד על כך בתוקף. הוכחנו זאת ואין לנו שום בעיה להתמודד בבחירות חוזרות".

בתוך כך, בראיון שהעניק חבר הכנסת דוד ביטן לרשת ב' הוא שיבח את החרדים באומרו, "יש לחרדים דרישות גדולות וזה מגיע להם. אני לא מאמין שהם רוצים עוד בחירות. אי אפשר לקחת את המדינה לבחירות תוך חודש. היא זקוקה ליציבות שלטונית. הסכם עם החרדים הוא ארוך טווח מבחינתנו".

 

ישראל ביתנו יהדות התורה אביגדור ליברמן חוק הגיוס הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד