י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא מפסיק להסית

בוער משנאה: פרצופו האמתי של לפיד נחשף

ההתכתבות הפנימית שדלפה החוצה שלא במתכוון - חושפת את פרצופו האמתי של לפיד: בפומבי הוא מדבר על חרדים באצטלה של "דאגה" לשילובם בחברה ו"חרדה" לשלומם בעתיד; בחדרי חדרים מתגלית מטרתו האמתית - הבערת השטח נגד החרדים • טור דעה מאת יוסי אסולין

בוער משנאה: פרצופו האמתי של לפיד נחשף
הלפיד בוער משנאה. ח"כ יאיר לפיד צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

אם לא הספיקו לנו שלל אמירותיו בעבר, אמש נחשף טפח נוסף מאישיותו הבעייתית של לפיד ומתשוקתו הבלתי נלאית להסית כנגד הציבור החרדי.

אמש, בקבוצת וואטסאפ פנימית של 'כחול לבן' בה חבר לפיד, התבקשו חברי הקבוצה להדהד את המסר הבא: "ממשלת נתניהו החדשה תהיה קיצונית יותר וחרדית יותר".

מסר שמקפל בתוכו את יחסה האמתי של מפלגת 'כחול לבן' לציבור החרדי - על אף הצהרותיה החוזרות ונשנות לאורך הקמפיין שלה, שבינתיים מתבררות כריקות מתוכן.

אחד החברים בקבוצה, יזהר שי, ביקר את המסר בחריפות: "אני מציע להפחית באופן מיידי את הרטוריקה שלנו נגד החרדים", אמר.

לפיד מיד קפץ בראש והסביר שצריך להמשיך להילחם נגד החרדים, מאחר ולדבריו גם ככה החרדים לא יקימו אתו קואליציה בעתיד, אז מה יש להפסיד.

אותו יזהר שי הסביר ללפיד שמדובר "בפסילה ערכית של ציבור שלם", ולא בשיקולי קואליציה-אופוזיציה. בתגובה נאלץ לפיד להסכים אתו ואמר כי מדובר ב"תיקון נכון ומצוין". 

בל נטעה: לא מדובר אלא באילוץ של לפיד, לאחר שחבר מפלגתו הוכיח אותו בצורה מנומסת ודחק אותו לפינה בעל כורחו. בתוך תוכו - הלפיד עדיין בוער משנאה וסביר להניח שהלה ימשיך להשתמש ברטוריקה אנטי חרדית.

ההתכתבות הפנימית הזו שדלפה החוצה שלא במתכוון (ואף הביאה לנזיפה של גנץ), חושפת את פרצופו האמתי של לפיד: בפומבי הוא מדבר על חרדים באצטלה של "דאגה" לשילובם בחברה הישראלית ו"חרדה" לשלומם בעתיד; בחדרי חדרים הוא מגלה את פרצופו האמתי - הבערת השטח נגד החרדים. 

לא דאגה לחרדים יש כאן כי אם שנאת חינם טהורה, אותה ירש כנראה בבית אביו. לפיד חשב שהוא יקנה את החרדים בנזיד עדשים בתמורה להפרשות חלה של רעייתו והליכתו עטוף בטלית לכותל - אבל החרדים, מסתבר, יותר חכמים ממנו.

ובהקשר הזה, אני חייב להודות שפעם חשבתי שליצמן קיצוני מידי בגישה שלו ללפיד ואולי זה מוגזם מצדו שהוא לא מקבל את סליחתו. אבל מדיניות ההסתה של לפיד מוכיחה שוב ושוב: ליצמן ידע טוב מאוד עם מי יש לו עסק. אדם שמחפש אך ורק את טובתו האישית, גם במחיר של פילוג ויצירת שסעים.

בזמן כזה, קשה שלא לחשוב מה מרגישה כעת החברה החרדית של מפלגת כחול לבן; מסתבר שגדולי ישראל יודעים מה הם אומרים: אין מקום לחרדים במפלגות שכאלו - שבמוקדם ובמאוחר יהפכו את מועמדן החרדי לעלה תאנה במקרה הטוב, ולאסקופה הנדרסת במקרה הפחות טוב. 

ההתכתבות המלאה של לפיד

יאיר לפיד חרדים הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד