י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
במקביל לתרומות למוסדות תורה

מפתיע: שלחה צ'ק בסך 20 מיליון לכנסייה שנשרפה

הפילנתרופית היהודיה לילי ספרא מברזיל, שעומדת בראש קרן שמעבירה תרומות בקנה מידה עצום למוסדות תורה וחסד בעולם כולו, בחרה בצעד מפתיע לשלוח תרומה על סך מיליוני אירו לשיקום הכנסיה קתדרלת נוטרדאם בפריז שבצרפת שעלתה בלהבות בשבוע האחרון, והיא לא היחידה

מפתיע: שלחה צ'ק בסך 20 מיליון לכנסייה שנשרפה
השריפה בקתדרלה צילום: רויטרס

שתי נשים, אחת יהודיה והשניה ממוצא יהודי, התחייבו יחד לתרום כ-122 מיליון יורו לשיקום הכנסיה קתדרלת נוטרדאם בפריז, שנהרסה בשריפה ענקית שפרצה ביום שני האחרון.

לילי ספרא, פילנתרופית יהודית ברזילאית, הבטיחה שתיתן 20 מיליון יורו למימון מאמצי השיקום של הכנסייה, כך על פי דיווח באתר Correio.

ספרא בת ה-81 היא אלמנתו של הפלינתרופ אדמונד ספרא, מי שניהל קרנות פילנתרופיות, ותרם למפעלי חינוך וצדקה. שמו של ספרא מונצח באתרים ומוסדות רבים. אדמונד ז"ל נספה בביתו במונאקו בשנת 1999 בשריפה. אשתו לילי ניצלה מהשריפה.

עוד מיליארדרית ממוצא יהודי שתרמה מיליונים, היא בעלת חברת הקוסמטיקה L'Oréal (לוריאל), הגברת פרנסואה בטנקור מאיירס, שעל פי מגזין פורבס היא שווה קרוב לחמישים מיליארד דולר.

גם הוועד היהודי האמריקני הודיע אתמול (רביעי) כי יתרום כספים כדי לסייע בתיקון הכנסייה. השריפה כילתה את גג הקתדרלה והובילה להפלת הצריח ולנזק רב.

צרפת כנסיה מיליון לילי ספרא אדמונד ספרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד