י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מקומם

הרב דיווח למשטרה ונקנס באלפי דולרים

רב אורתודוכסי לא הצליח להוכיח את התלונה שלו למשטרה על אירוע אלים שהתרחש בבית הכנסת, ובעקבות כך השופט קנס אותו באלפי דולרים

הרב דיווח למשטרה ונקנס באלפי דולרים
בית כנסת צילום: pixabay

שופט בקליפורניה קנס רב יהודי אורתודוקסי ביותר מששת אלפים דולר, לאחר שדיווח למשטרה על וונדליזם שהתרחש בבית הכנסת שבו הוא מכהן כרב, לא הוכח.

על פי הדיווח ב- First Liberty Institute, אתר של עמותה הפועלת למען צדק ושיוויון במיוחד בחברות דתיות שונות, הרב נקנס ללא שום סיבה הגיונית, ועורכי הדין של העמותה הודיעו שיערערו על ההחלטה.

"זו החלטה שערורייתית המענישה את הרב על שפשוט דיווח על פשע שהיה עד לו", אמרה סטפני טאוב, משפטנית מקליפורניה.

"הרב דיווח בתום לב למשטרה על פשע שראה שמתרחש ברכושו, וההחלטה הזו מעצימה את כוחם של אנשים להמשיך לפגוע במקומות קדושים ללא חשש מלקיחת אחריות למעשיהם", עורכי הדין של העמותה של הרב עורכי דין ליברטי הראשון מתכננים לערער על ההחלטה של ​​השופט.

הסיפור החל באוקטובר 2016, אז פרצה קבוצת פעילים על בית הכנסת בלוס אנג'לס, שם נערך פדיון כפרות עם תרנגולות, דבר שהכעיס ארגוני בעלי חיים שהשמיעו טענות דמגוגיות על הרג התרנגולות.

מספר פעילים השתוללו וגנבו מוצרי אלקטרוניקה ועשו ונדליזם עם נזק של אלפי דולרים לבית הכנסת.

הרב שראה את הוונדליזם, צילם חלק מההתפרעויות במצלמת ווידאו ודיווח על האירוע למשטרה. אדם אחד מהקבוצה הואשם בונדליזם, גניבה והסגת גבול, אך המשפט בוטל בסופו של דבר, משום שלתובעים לא היו מספיק ראיות כדי להוכיח את המקרה מעבר לספק סביר.

לאחר ההחלטה תבעו המתפרעים את הרב, על כך שהתלונן למשטרה בתואנת שווא, ושופט בקליפורניה קנס את הרב ביותר מ- 6,000 דולר.

קנס כספי קליפורניה שופט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד