י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דרמה בניו יורק

הרשויות הורו לסגור שלוש ישיבות החסידות

שלוש ישיבות של חסידות סאטמר בוויליאמסבורג נסגרו בהוראת הרשויות וקנסות הוטלו על המנהלים. זאת, במטרה למנוע את התפשטות מגיפת החצבת

הרשויות הורו לסגור שלוש ישיבות החסידות
אוטובוס סאטמר צילום: באדיבות המצלם

מחלקת הבריאות הודיעה היום כי היא סוגרת שלוש ישיבות, בכפוף לקנסות לאותם אנשים שלא מילאו את צו החירום המחייב חיסון נגד חצבת. כל זאת בנסיון לעצור את התפשטות המגפה בניו יורק.

מחלקת הבריאות הודיעה שמבוגרים וילדים בגילאי 6 חודשים ומעלה, שחיים, עובדים או הולכים לבית הספר באזורים 11205, 11206, 11211 ו- 11249, אזורים בהם מתגוררים חרדים רבים, המתגוררים או נמצאים בהם מחוייבים לקבל חיסון נגד חצבת בתוך 48 שעות. אם לא יקיימו את הצו עד ל - 12 באפריל. כל אדם שלא יקיים את ההוראה, יוטל עליו עונש של 1,000 דולר ואם לא יופיע לשימוע או לא יגיב על הזימון, יקבל קנס של 2,000 דולר. כך דווח האתר Yeshiva world news.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' תלמוד תורה 'עטרת יואל' בוויליאמסבורג, בו מתחנכים מאות ילדים אשר רובם המכריע משתייכים לחסידות סאטמר נסגר ביום שלישי האחרון, צוות משרד הבריאות הודיע כי הוא זה שיפקח על בית הספר כדי לוודא שהוא אכן מקיים את הצו ונותר סגור. לדבריהם, הת"ת לא ייפתח עד שההנהלה תגיש להם את רשימת התלמידים כדי לוודא שהם אכן מחוסנים.

ברקע המלחמה המתמדת נגד התפשטות מחלת החצבת ועמה האנטישמיות הגואה נגד חרדים, התלמוד תורה השייך לחסידות סאטמר, נסגר על ידי מחלקת הבריאות של העיר ניו יורק, כשהנימוק הוא כי המוסד לא סיפק את רשימות התלמידים הנדרשות, ולא עמד בהוראות הרפואיות המחייבות גישה לאנשי משרד הבריאות כדי לוודא שאכן כולם מחוסנים ממחלת החצבת.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בימים האחרונים, פקידים במשרד הבריאות בניו יורק הודיעו לאוכלוסיה החרדית בשכונות בברוקלין, על החובה לחסן את ילדיהם מפני החצבת, או לעמוד בפני קנסות של 1,000 דולר לכל משפחה. "זוהי פעולה יוצאת דופן", אמר ראש העיר ניו יורק דה בלסיו, "וזה בגלל היקף מוחלט של המשבר".

ניו יורק נמצאת בעיצומה של התפרצות מחלת החצבת הגדולה ביותר מאז 1991, עם 285 מקרים מאז הסתיו האחרון, לעומת שניים בלבד לאורך שנת 2017 אמרו גורמים רשמיים. הם האשימו גורמים שונים בכך שהם משכנעים אזרחים שלא להתחסן נגד החצבת.

התקשורת האמריקאית פרסמה ראיונות של נשים חרדיות שאומרות שהן לא יחסנו את ילדיהן. "זה לא מוסרי להכריח אותנו לחסן את הילדים שלנו, אנחנו לא נחסן אותם".

סיפור אחד מיני רבות שפרסמנו ב'בחדרי חרדים', נהגת אוטובוס לא עצרה לחסיד שעמד בתחנה וקראה לעברו קריאות אנטישמיות בכל הנוגע להתפרצות החצבת בקהילה החרדית בניו יורק.

הגבר החסידי בשנות ה-40 לחייו, חיכה לאוטובוס בפינת הרחובות פלאשינג ופרנקלין, כשהאוטובוס עבר ולא עצר לו, כאשר על פי הדיווח האיש נראה בבירור לנהגת שכאמור בחרה להתעלם ממנו.

האיש רץ אל האוטובוס שנעצר בצומת הקרובה ודפק על הדלת בתקווה לעלות על האוטובוס, הנהגת פתחה לו את הדלת ואז למרבה ההפתעה כיסתה את פניה בסוודר שלה וסובבה את פניה לצד השני.

האיש ניסה לתת לנהגת את הכרטיס שלו, אך היא הגיבה בקול, "חצבת, כנס פנימה".

ארה"ב סאטמר וויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד