1. עמוד הבית
  2. בריאות ומדע
  3. בריא לדעת

כך אפשר לאכול וגם לשמור על המשקל

מאמן הכושר ישראל דיין מבני ברק, מכין אתכם עם טיפים לחג הפסח העמוס בסעודות, ארוחות, מאכלים ומשמנים וגם לא מעט אכילה משעמום • מה שאתם קוראים בהמשך ינפץ לכם מיתוסים רבים   

ישראל דיין, מאמן כושר אישי , י"ד ניסן תשע"ט 19/04/2019 07:10

כן, זה אפשרי אפיית מצות אפיית מצות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אם אתם מרגישים אחרי כל ארוחת חג רגשות אשם ותחושה ששוב איבדתם שליטה על המשקל שלכם, הכתבה הזו בשבילכם.

אסביר בה איך נוכל לאכול - לhהנות ולבלות עם המשפחה ועדיין לא להשמין.

ערב חג:

אכלו לפחות שתי ארוחות מסודרות במהלך יום שישי - ערב החג. ככה תוכלו למזער את תחושת הרעב ואת האכילה המוגברת ב"שולחן עורך".

לאלו הנוהגים לצום בערב החג ואף לאלו שלא, השתדלו לאכול בתחילת "שולחן עורך" מאכלים עתירי חלבון כגון: דגים, חזה עוף ובשר ואף מרקים שונים אשר משרים תחושת שובע גבוהה יותר משאר המאכלים והמצות.

ה"סדר":

תאכלו במידה, אל תתפרעו בכמויות ותיהנו.

כמידי שנה אני רואה טבלאות המראות כמה קלוריות מכילה מצה, כף חרוסת או כוס יין ועוד. המלצתי – תשחררו ללילה אחד מהטבלאות ותיהנו.

ליל הסדר יש פעם אחת בשנה, זהו זמן משפחתי - יהודי ומרומם. לכן, נצלו את הזמן להנאה, בילוי משפחתי ולא לזמן של חישובים קלוריים.

כמה טיפים להתמודדות עם חול המועד וארוחות המשפחתיות

רבים עורכים "מנגל" בימי הפסח ונוהגים לבלות בחיק המשפחה וזו הזדמנות מצוינת להגביר את צריכת מוצרי חלבון כגון חזה עוף, בשר רזה, דגים אשר משרים תחושת שובע גבוהה יותר, וחשובים מאוד לתהליכי הגוף. לאלו האוכלים קטניות זה הזמן לגוון ולהעשיר את הארוחה עם חלבון מן הצומח וחשוב להשתדל להמעיט באכילת מצות מיותרות.

תנצלו את הזמן הפנוי שיש, לטיולים, הליכות ופעילות גופנית בפארקים. זה יועיל לכם בשמירה על המשקל והבריאות הגופנית והנפשית שלכם.

כמה חשובה וטובה פעילות גופנית

איך מתמודדים עם "אכילות השעמום" בארוחות?

הגבירו אכילת ירקות ושתיית מים לפני אכילת המצות והפחמימות זה יכול לעזור לכם בשליטה על תחושות הרעב והרצון "לאכול משהו".

בנוסף לכך, הרחיקו את המאכלים המפתים מהאזור שלכם, החרוסת לא צריכה להיות על ידכם.

אני מרגיש נפוח, עליתי במשקל בטוח! מה אעשה?

ראשית, רוב האנשים מתבלבלים בין עלייה במשקל לבין השמנה, אלו דברים שונים לחלוטין.

משקל הגוף שלנו מורכב מכמה פרמטרים שביניהם: שריר, שומן ונוזלים.

לכן גם אם סיימתם את החג עם 3-4 קילוגרמים נוספים זה לרוב כתוצאה מספיחת נוזלים של הגוף ולא שומן!

מחקרים שונים שבדקו צריכה מוגברת של קלוריות ( + 1500 - 4000 קלוריות) במשך 3-4 ימים ואף יותר, הראו שאין כמעט עלייה באחוזי השומן אלא העלייה מתרחשת עקב ספיחת נוזלים עם הפחמימות והנתרן שנצרך, ולאחר מספר ימים- שבועות הגוף מאזן את המשקל מחדש.

שורה תחתונה, גם אם אכלתם מאות ואלפי קלוריות בארוחה אחת – שתיים אין לזה שום השפעה על מסת השומן שלכם.
לכן, תיהנו, תאכלו ותבלו עם המשפחה שלכם ותזכרו שאף פעם לא מאוחר לאכול מאוזן ולהזיז את הגוף.

"אם שמנתם זה בגלל 358 הימים שלא אכלתם מאוזן ולא ביצעתם פעילות גופנית, לא בגלל שבעת ימי החג".

חג כשר ושבע.






הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.