י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הסטייפלר מקנא בו"

עד 120: נהיה בן 100 והגיע להתברך בבני ברק 

זקן יהודי אמסטרדם, המגיע בכל שנה לארץ הקודש לכבוד חג הפסח הפך לאחרונה בן מאה והגיע להתברך אצל גדולי הדור שקיבלוהו בחביבות

עד 120: נהיה בן 100 והגיע להתברך בבני ברק 
הרב אהרונסון צילום: באדיבות המצלם

כי אורך ימים ושנות חיים: ר' אהרן אהרונסון, זקן יהודי אמסטרדם, המגיע בכל שנה לארץ הקודש לחג הפסח כדי לשהות במחיצת נכדיו ובני המשפחה, חגג את הגיעו לגיל 100 שנים בלעה"ר.

הרב אהרונסון, מראשי אגודת ישראל באירופה מזה עשרות בשנים, מי שהיה ממקימי ומחזיקי עולם התורה לאחר השואה באירופה. למרות גילו המופלג הוא משמש חזן הקהילה גם בתפילת 'נעילה' במוצאי היום הקדוש, וכך בכל שבת מגיעים מכל אירופה לשמוע אותו.

הוא גם משמש למרות גילו המופלג כחזן בחתונות יהודיות באירופה וברשתות החברתיות הכירו אותו בזכות נכדו, איש יחסי הציבור היועץ ירח טוקר.

בערב החג הוא הגיע לעיר בני ברק לאחר יובל שנים שלא ביקר בעיר התורה והחסידות. תחילה הגיע למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם. הגר"ח, כפי שנראה בתמונה, שמח מאוד לבואו ואף התבטא שנראה יותר צעיר ממנו.

בהמשך סיפרו לגר"ח כי אביו, מרן בעל ה'קהילות יעקב' הסטייפלער, אמר שהוא מקנא בגן עדן של הרב אהרונסון, בעקבות מקרה שהיה לאחר השואה שביקשו ממנו השלטונות להלשין על מישהו וסירב והוא סבל התנכלויות מצד השלטונות בגלל זה ועל כך התבטא הסטייפלער שמקנא בגן עדן שלו.

לאחר מכן הגיע למעונו של הגרב"ד פוברסקי ראש ישיבת פוניבז' ברחוב בן זכאי, שם הזכיר הגרב"ד את ר' אהרן שהיה נציב שנים רבות של ישיבת פוניבז' ובירכו שיזכו יחד לראות את פני המשיח.

תושבי בני ברק ששמעו על בואו של ר' אהרן, ניגשו בעצמם להתברך מהישיש, שרק נהיה צעיר מיום ליום. 

צפו בתיעוד ב'בחדרי חרדים':

הולנד אהרן אהרונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד