י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"השיכון לא בא בחשבון"

מקשיח עמדות: אלו הדרישות של סמוטריץ'

לאחר הפרסומים הבוקר לפיהם נתניהו ייתן לסמוטריץ' את השיכון עם סמכויות מורחבות - סמוטריץ' דוחה את הדברים ומבהיר כי מפלגתו לא תסכים לוותר על תיקי המשפטים או החינוך בתמורה לתיק השיכון

מקשיח עמדות: אלו הדרישות של סמוטריץ'
סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (ראשון) למגעים להרכבת הממשלה ובין היתר הבהיר כי מפלגתו לא תסכים לוותר על תיקי המשפטים או החינוך בתמורה לתיק השיכון.

כזכור, מוקדם יותר דווח כי הליכוד שוקל לתת לסמוטריץ' את תיק השיכון עם סמכויות מורחבות; וזאת כ"פיצוי" על תיק המשפטים שברצונם לתת לשר יריב לוין. אולם כאמור, באיחוד הלאומי מבטלים את הדברים ומכנים אותם "ספין".

בליכוד רוצים שתהיה שר השיכון במקום שר המשפטים.

"בליכוד לא אהבו את איילת שקד כשרת משפטים, לפחות בהתחלה. אולי גם אותי בהתחלה לא יאהבו. השיכון לא בא בחשבון, החינוך והמשפטים צריכים להיות אצלנו". 

האם מבחינתך זה או משפטים או קואליציה חדשה?

"אני לא אוהב לדבר במונחים האלה, אבל חד משמעית הדרישה היא תיקי המשפטים והחינוך. אנחנו אמרנו את זה לכל אורך הדרך. אלו שני תיקים שהיו אצלנו וצריכים להישאר אצלנו. המפלגה עשתה דברים מצוינים, וצריך להמשיך את זה". 

העבירו מסרים מהליכוד שמעדיפים לראות את רפי פרץ בחינוך?

"שוחחנו בערב החג, לא עבר שום מסר כזה. אני לא יודע אם נתניהו חולם שאהיה שר החינוך. שולמית אלוני הייתה שרת חינוך, אז גם אני יכול להיות. אם ח"כים ממרצ היו שרי חינוך, גם אני יכול. אני הרבה יותר קרוב היום לקונצנזוס הציבורי בהשוואה למרצ אז".

אבל רב הציונות הדתית מצביעה לליכוד.

"העובדה שהיא שמפלגה ציונית-דתית הייתה 12 מנדטים רק לפני שתי קדנציות, וזה הפוטנציאל הסביר. אני מסתפק בשלב הזה ב-12 מנדטים. זה פחות או יותר מה ששווה הציונות הדתית היום".

אם ראשי ההתיישבות יגידו לך לקחת את תיק השיכון?

"הם לא יגידו את זה, הם רוצים את תיק המשפטים. בכל אופן, אני אומר להם שאני רוצה לעשות את מה שמתאים לי ואת המקום שבו אוכל לתרום הכי הרבה. אמרתי לרה"מ בשיחה בינינו שאני חושב שיש בשלות ציבורית ופוליטית לשינויים האלה, שאנחנו מקטרים עליהם. התחושה בציבור הכללי ובוודאי בימין זה שיש הזדמנות לעשות שינויים".

בחדשות 12 היו ציטוטים של גורמים במשטרה שחוששים שתהיה שר המשפטים.

"אגב, מישהו יכול להסביר את הרדיפה הזו של בלשי משטרה בערב חג ברחובות העיר העתיקה בירושלים? איפה חופש הפולחן, איפה חופש הדת? כל המשרדים הם חשובים, וכולם יכולים לעשות דברים נהדרים, ובכל זאת אנחנו חושבים שתיקי החינוך והמשפטים צריכים לעבור טיפול שורש, ולכן אנחנו רוצים לקחת אותם אלינו, ולעשות את השינויים הנדרשים".

אתה נעלב מהקריקטורות שלך בעיתונים עם D9 בדרך לביהמ"ש?

"לא, אני לא נעלב. סמוטריץ' הפך למילה נרדפת לימין. זה ניסיון לעשות דמוניזציה לדעות. לפני 30 שנה בא לפה אהרן ברק, ועכשיו מנסה לעשות זאת מבקר המדינה, ובלי לעשות דיון ציבורי עשה מהפכה במערכת המשפט. כשמישהו רוצה להחזיר את הגלגל אחורה מדברים על קץ הדמוקרטיה". 

לסיום אמר סמוטריץ': "איילת עשתה דברים טובים וחשובים, אבל היא קיבלה החלטה אסטרטגית לפעול בתוך כללי המשחק הקיימים, היא לא שינתה את כללי המשחק. היא בהחלט הגיעה להישגים, אבל יש תקרת זכוכית. כלומר, היא שיחקה בכללים שקבעו אחרים. אני ויריב רוצים לשנות את כללי המשחק, אנחנו לא מוכנים לשנות בכללים ששורטטו קודם בניגוד לחוק. נרצה להסדיר את התפקידים של מערכת בתי המשפט בחוק".

בצלאל סמוטריץ' שר המשפטים הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד