י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חדש ברישיון הישראלי: תאריך לידה עברי

בקרוב יופיע גם תאריך הלידה העברי של נהג הרכב ברישיון בצמוד לעמודת הפרטים המזהים, וזאת בדומה לרישום בתעודת הזיהוי

חדש ברישיון הישראלי: תאריך לידה עברי
נהיגה. אילוסטרציה צילום: unsplash

לפני כעשור נרשמה מיני סנסציה כאשר עו"ד רוני פאלוך זיכה נהג מהרשעה בבית המשפט אשר נהג כנהג חדש וטרם חלפו שנתיים מהיותו נהג חדש, אולם, הסתבר, כי המנין נמנה בתאריך למנינם, ולא מתייחסים לתאריך העברי. במהלך המשפט הציג עו"ד פאלוך מסכת נסיבות עניפה שתוצאתה היתה זיכוי מוחלט של הנהג.

כמסקנה מכך החלו במשרד התחבורה בהליך לרישום תאריך עברי, ומזה כחודש נרשם גם תאריך הלידה העברי של נהגי ישראל ברישיון הנהיגה, לצד התאריך הלועזי. כך הודיע בחוזר מיוחד אפי רוזן, מנהל בכיר באגף הרישוי במשרד התחבורה.

לאור ההנחיה החדשה, יופיע גם תאריך הלידה העברי של הנהג ברישיון בצמוד לעמודת הפרטים המזהים, וזאת בדומה לרישום בתעודת הזיהוי. התאריך העברי יופיע באופן אוטומטי בכל רישיון חדש שיישלח אל הנהג.

עם זאת, הרישום לא יהיה חובה ומי שיתנגד לרישום מכל סיבה שהיא יוכל להגיש בקשה במשרד הרישוי הסמוך למקום מגוריו למחיקה של תאריך הלידה העברי מן הרישיון.

הרישום החדש יעשה לאור הצעת חוק שאושרה ב־2015 לפיה ידרש משרד התחבורה להוסיף ברישיון את תאריך הלידה העברי.

משרד התחבורה עיכב עד עתה את היישום לאחר שיה צורך לברר האם הרישום העדכני לא יפגע בהכרה ברישיון הישראלי, שמוגדר כיום כרישיון בינלאומי באירופה ובמדינות נוספות. כעת לאחר שהושלם ההליך מול המדינות האחרות ניתן היה להוציא את המהלך מהכח אל הפועל.

רישיון נהיגה תאריך עברי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד