י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הבובה של המיליארדר הישראלי"

המדינה מופתעת: השחקן היהודי הפך לנשיא

האם השיחוק שלו בסדרה הפופולרית שכנעה את הציבור כי גם במציאות הוא מסוגל להיות נשיא מעולה, או שמא המסרים שלו אכן עשו את העבודה? כך או כך, הקומיקאי היהודי שכל אוקראינה מכירה הביס הערב את הנשיא המכהן פורושנקו בבחירות שהתקיימו היום במדינה 

המדינה מופתעת: השחקן היהודי הפך לנשיא
ולדימיר זלנסקי צילום: רויטרס

הנשיא הבדיוני ניצח. המדגמים באוקראינה צופים הלילה ניצחון ענק לוולדימיר זלנסקי, קומיקאי יהודי מפורסם מאד באוקראינה, שהצליח להביס את הנשיא המכהן פייטרו פורושנקו, ועל פי המדגמים היהודי זלנסקי קיבל כ-70% מהקולות.

במהלך הקמפיין הבטיחו השניים לשמור על המדיניות הפרו-מערבית של אוקראינה, שנמצאת בסכסוך עם רוסיה, בשל סיפוח חצי האי קרים בשנת 2014.

זלנסקי הוא יהודי ששיחק דמות של נשיא בדיוני בסדרת טלוויזיה פופולרית מאד באוקראינה, השניים הטיחו במהלך הקמפיין עלבונות והאשמות אחד בשני.

כמו נתניהו בישראל ודונלד טראמפ בארה"ב, זלנסקי ניהל את הקמפיין ברשתות החברתיות ובהופעות פומביות, הוא הבטיח להילחם בשחיתות שפשתה במדינה, אוקראינה בניגוד למדינות אחרות סביבה, נמצאת במצב כלכלי לא טוב, והאזרחים שכנראה נמאס להם החליטו לעשות לזה סוף.

וכמו תמיד כשיש מנצח שואלים כולם מי עומד מאחוריו, לזלנסקי יש קשרים עם האוליגרך היהודי אלכס קוימויסקי, שהסתכסך עם הנשיא היוצא פורושנקו, שמצידו מאשים את זלנסקי בהיותו "הבובה של המיליארדר המתגורר בישראל".

יש לציין כי גם ראש הממשלה באוקראינה ולדימיר גרויסמן, הינו יהודי שלא מתבייש ביהדותו. מעניין יהיה לעקוב כיצד הנשיא החדש יתייחס לנושא יהדותו.

אוקראינה נשיא אוקראינה בחירות לנשיאות ולדימיר זלנסקי פייטרו פורושנקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד