י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השאירו את הגוף ללא נשמה

הגבאי ל'בחדרי': "לא מסוגל להרגע מהכאב"

גוילי ספר התורה העתיק נגנבו מבית הכנסת טשורטקוב בצפת. הגבאי בשיחה ל'בחדרי חרדים' "גנב בצורה קרמינלית ביותר את ספר התורה, בעוד שלא נגע בעוד ספרים יקרים שהיו שם".

הגבאי ל'בחדרי': "לא מסוגל להרגע מהכאב"
המעיל ועצי החיים של הספר התורה העתיקב צילום: באדיבות המצלם

בית הכנסת העתיק טשורטקוב בעיר העתירה בצפת, נוסד לפני כ-140 שנה על ידי האדמו"ר הזקן מטשורטקוב זצ"ל בן הרה"ק ר' ישראל מרוזין זיע"א.

לפני כחודשיים נגנב כתר מכסף טהור של ספר תורה, כאשר המחשבה הראשונית של הגבאי הייתה שהוא נגנב בשבת כאשר הוציאו את הספר לקריאה.

השבת הבינו המתפללים ההמומים שלא מדובר במשהו אקראי. גבאי בית הכנסת הרב אריה פרוימוביץ סיפר הערב (ראשון) ל'בחדרי חרדים' "כשרציתי להכין את ספר התורה בשבת לפני התפילה, גיליתי את הגניבה היינו בשוק".

אתמול בשבת בבוקר כאשר הגבאי בא לפני התפילה להכין את ספר תורה עם כתב מיוחד ויפה, גילה כי עצי חיים עם הכיסוי נמצאים כרגיל אך הקלף כולו פשוט נגנב. "השאירו את הגוף ללא הנשמה, כך הוברר לנו למפרע שיש גנב שמכיר את קוד הכספת של ארון הקודש, וגנב בצורה קרמינלית ביותר את הספר תורה, בעוד שלא נגע בעוד ספרים יקרים שהיו שם, וגם השאיר את ה'עצי חיים' והפרוכת של הספר" אמר הגבאי.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' העריך הגבאי אריה כי מדובר בגניבה של ספר ששווה כ-70 אלף דולר, וביקש להזהיר את סוחרי ספרי התורה והקלף לא להתפתות ולא לרכוש את הקלף.

"אני לא מסוגל להרגע מהכאב, מתפלל להקב"ה שיכניס בליבו של הגנב להחזיר את הגזילה" סיכם.

ממשטרת צפת נמסר ל'בחדרי חרדים' כי הוגשה תלונה בעניין ונפתחה חקירה לאיתור הגנב.

טשורטקוב ספר תורה צפת עתיק כתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד