י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
החלשים נותרו מאחור

עקב מאבקי "יוקרה" עשרות ללא מסגרת חינוך

שמונה עשר ילדים משכונת גולדס גרין הלונדונית נותרו ללא מסגרת חינוכית לשנה הבאה, זאת עקב תחרות "יוקרה" בין מנהלי המוסדות • "פה בלונדון אין מי שיזעק, כל אחד חושש למעמדו"

עקב מאבקי "יוקרה" עשרות ללא מסגרת חינוך
אילוסטרציה, חרדים בלונדון צילום: דודי בראון

18 בנים ממשפחות חרדיות מהקהילה החרדית בגולדרס גרין בלונדון, לא התקבלו למוסדות חינוך, בגלל מחלוקת בין תלמודי התורה המקומיים בנוגע למי אמור לקבלם.

שוב זה קורה, כמו בארץ שאנו עדים לכך שמשפחות אינן מצליחות לרשום את ילדיהן לתלמודי תורה, גם בלונדון החרדית משפחות מתמודדות עם בעיה דומה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גם באי הבריטי יש את הבנים שמשלמים מחיר עקב ויכוח בין תלמודי תורה, וכ-18 בנים נשארו מחוץ למסגרת חינוכית לשנה הקרובה, לטענת עסקנים שניסו ככל יכולתם לסייע לבנים שיתקבלו, את המנהלים זה לא מעניין, הם אינם מוכנים לשמוע לאף אחד, גם לא לרבנים וכרגע הבנים יושבים בביתם במפח נפש על כך שאין להם מסגרת לימודית לשנה הבאה.

גם אשתקד אירע מקרה דומה כאשר מספר בנות לא התקבלו למסגרות לימוד בגלל סכסוך בין מנהלים. 'בחדרי חרדים' לא הרפה אז מהנושא, ודיווח על כל התקדמות בעניין. הפעם כאמור, אלו הבנים שנותרו ללא מסגרות בגלל סכסוך בין מנהלי המוסדות.

מספר הורים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' סיפרו שאת הבנים שלהם כן קיבלו, ולכן הם אינם רוצים להזדהות פן יבולע להם, אך הם מבקשים שנזעק את זעקתן של המשפחות שבניהם נותרו מאחור.

"אין שום סיבה רוחנית שלא קיבלו את הבנים, זה מאבק עיקש ומשחקי כבוד בין המנהלים, והבנים הם קורבנות, פה בלונדון אין מי שיזעק, כל אחד חושש למעמדו". כך מספר ל'בחדרי חרדים' אחד ההורים שאת בנו קיבלו.

עוד הורה מספר ל'בחדרי חרדים'. כי חלק מהילדים שנותרו ללא מסגרת, הם ילדים חלשים ויש מאבק בין המסגרות למי יש את הילדים הכי טובים, ההורים התחננו לתשובה חיובית עוד לפני כניסת החג כדי להרגיש בני חורין, אבל לא היה אל מי לדבר או להתחנן.

ביקשו מכמה הורים לשים סינון על הסמארטפון שלהם, וכאשר הם חזרו להנהלת בית הספר במטרה להראות שהם שילמו טבין ותקילין על הסינון, שוב המנהלים התחמקו עם תשובות שונות ומשונות, הם לא קולטים שההורים נכנסים למשבר עמוק ובוכים בלילה אחרי שנים של השקעה בבנים ופתאום זה בא להם בבום".

הורה נוסף סיפר כי "באחד מבתי הספר שמאוד מקובלים בעיר, אין שום רב שמחליט שם, או יש לו קשר כלשהו עם ההנהלה מאז שהרה"צ ר' אלחנן הלפרין ז"ל נפטר, אפילו בניו אין להם שליטה על מוסד שאביהם פתח וייסד".

יש לציין שאת הדברים הללו סיפרו ל'בחדרי חרדים' הורים לילדים שהתקבלו, והורים לילדים שלא התקבלו, 'בחדרי חרדים' לא לוקח צד בסיפור, רק מביא את הדברים בשם אומרם.

מנהלי המוסדות מוזמנים להגיב לאמור.

גולדס גרין לונדון מוסדות חינוך יהודיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד