י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האבל על זקן האדמו"רים

הנשיא אבל על הרבי זצ"ל: "אדמו"ר השואה"

בתנועת ש"ס אבלים על פטירת הרבי מקאליב זצ"ל שהיה בקשרי ידידות עם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. נשיא המדינה ריבלין פרסם הודעת אבל 

הנשיא אבל על הרבי זצ"ל: "אדמו"ר השואה"
ריבלין צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין התייחס היום לפטירתו של האדמו"ר מקאליב זצ"ל, וכינה אותו "אדמו"ר השואה". "קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירת האדמו"ר מקאליב זצ"ל, "אדמו"ר השואה", שסבל עינויים קשים בהיותו אסיר באושוויץ והקדיש את חייו לזכרון הנספים מתוך אהבת ישראל אמתית", כתב ריבלין.

"האדמו"ר העלה על נס את גבורת האמונה של היהודים בשואה ועמד על חובתנו לעשות הכל כדי לזכור את הנספים. מפעלי הזיכרון שלו עומדים לנגד ענינו במיוחד בימים אלה בהם אנו שבים ומתחייבים לזכור ולא לשכוח.
תנחומיי למשפחתו ולתלמידיו הרבים. יהי זכרו ברוך".

גם בתנועת ש"ס הוציאו הודעת אבל: "תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את הסתלקותו של זקן האדמו״רים, אוד מוצל מאש שהניף את דגל זכרון קדושי השואה הי"ד, בעל אהבת ישראל יוקדת אשר הרים את קרנה של תורה לאלפי עמך בית ישראל ומסר נפשו בייסורי גוף ונפש למען החינוך הטהור כ"ק האדמו"ר רבי מנחם מנדל מקאליב זצוק"ל"

הרבי מקאליב זצ"ל עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. צילום: יעקב כהן 

בש"ס ציינו את מפעל חייו: "מייסד ומחולל מפעל "בר בי רב דחד יומא" שפעל בכל רחבי הארץ במסגרת "יום שכולו תורה" ובו רצף של שיעורים ודרשות עבור הציבור הרחב בערי השדה. מפעל יקר זה זכה לחביבותו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל, אשר אימץ אותו והורה לקיימו ע"י תנועת "אל המעיין" ביומא דפגרא וביום העצמאות, ועד היום אלפים ורבבות מבני עדות המזרח זוכים בימים אלו לשהות בעולמה של תורה".

בהודעתם, הזכירו בש"ס את הידידות עם מנהיג התנועה הספרדית. "האדמו"ר זצ"ל עמד בקשרי ידידות עמוקים עם מרן זצ"ל שחיבבו עד מאד, והדבר ניכר היטב בהשתתפותו של האדמו"ר זצ"ל בכנסים הגדולים של התנועה ב"יד אליהו" ובמקומות נוספים, בהם השמיע האדמו"ר דברים חוצבי להבות וחתם בקריאת "שמע ישראל" שהרטיטה לבבות".

"מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והחסידות ולכלל עם ישראל וה' ירפא את שבר עמו אכי"ר". 

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי דוד לאו, מבכה את לכתו של זקן האדמו"רים זצ"ל. "האדמו"ר מקאליב היה אוד מוצל מאש אשר לאחר שעבר על בשרו את מאורעות השואה האיומה דאג להנציח מורשת יהדות ודרך ישראל סבא, קירב רבים לאביהם שבשמים ובנוסף פעל רבות להנצחת קדושי השואה. זכה להפיץ תורה בישראל והקים את המפעל היחודי "בר בי רב דחד יומא", אשר דגל בהחדרת לימוד התורה לכלל הציבור גם למי שאין תורתו אומנתו. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

השרה גילה גמליאל ספדה לאדמו"ר מקאליב: "עם ישראל כולו מרכין ראש על פטירתו של רבי מנחם מנדל טאוב זצ"ל האדמו"ר מקאליב, אוד מוצל מאש שהקדיש את חייו, תורתו וחסידותו להנצחת זכרון השואה. איבדנו היום מנהיג גדול ומחנך דגול, שהיה דוגמא ומופת לכולנו בגבורה ובתקומה אישית ולאומית, שאחרי ששכל את משפחתו בשואה עלה ארצה, קם והקים מפעלות תורה וזיכרון מעוררי כבוד. חבל על דאבדין ולא משתכחין, יהי זכרו ברוך".

קאליב ראובן ריבלין הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד