י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הרועה החדש • פרופיל מקיף

הרבי הצעיר שהוכתר ל'ממשיך' של קאליב

ובא השמש וזרח השמש: במסע הלווית הרבי מקאליב, הוכתר נכדו הרה"ג רבי ישראל מרדכי יואל הורוביץ בן ה-28 לממשיך דרכו וממלא מקומו • הכירו את הרבי החדש ששימש כראש הכוללים של קאליב וראש ארגון 'בית של תורה' • 'בחדרי חרדים' מגיש פרופיל מיוחד על הרבי שהוכתר 

הרבי הצעיר שהוכתר ל'ממשיך' של קאליב
האדמו"ר מקאליב מספיד בלוויה צילום: שוקי לרר

במסע הלוויית זקן האדמו"רים הרבי מקאליב זצ"ל, הכריז הרב הגאון רבי יצחק ברונשטיין, יו"ר מכון 'קול מנחם' קאליב ותלמידו של הרבי מקאליב זצ"ל, שעל פי צוואתו של כ"ק מרן האדמו"ר זיע"א ימשיך את דרכו נכדו וממלא מקומו, הגאון הצדיק רבי ישראל מרדכי יואל הורוביץ, בכל מפעלותיו ובכל מוסדותיו שהקים בעשר אצבעותיו. 

הרב ברונשטיין הכריז: "אני מבקש למנות את נכדי המסור בכל עניינים של קאליב, הרה"צ רבי ישראל מרדכי הורוביץ שליט"א שימלא את מקומי בהנהגת העדה, ואבקש מכל תלמידי וידידי שיעמדו לימינו וימשיכו להחזיק את המוסדות הקדושים ואת המפעלים הקדושים שמסרתי את נפשי בעבורם, ואני יעתיר בעדכם ובעד בני ביתכם".

מעמד ההכתרה במסע הלוויה. צילום: שוקי לרר 

האדמו"ר מקאליב החדש, הרה"ג רבי ישראל מרדכי יואל הורוביץ בן ה - 28, המכהן כראש רשת הכוללים 'שופריא דירושלים' של קאליב בכל רחבי הארץ, הינו חתנו של הרה"צ רבי רפאל רוזנברג, חתנו של הרבי מקאליב זצ"ל ויזכה להמשיך את דרכו של סבו הגדול.

רבי ישראל מרדכי התמסר לאדמו"ר בכל מאודו ונפשו בכל השנים האחרונות והיה לו לעזר בכל המוסדות שעמדו תחת נשיאותו. כבר בחיים חיותו הועיד אותו הרבי לגדולות ואף ציווה עליו שימשיך את דרכו בבוא העת. בשנים האחרונות פתח את רשת הכוללים והארגון 'בית של תורה' לאברכים צעירים, ארגון המכשיר רבנים ודיינים ומסייע לזוגות בענייני שלום בית. 

הצלחה גדולה נחל הרב הורוביץ כשערך מגבית מצ'יניג 'עמוד על ימיני' במהלך החורף האחרון לטובת מוסדות קאליב שהיו בסכנת קריסה של ממש. הרב הורוביץ גייס מיליון שקל לטובת המוסדות ועבור רשת הכוללים של החסידות. 

הרבי החדש מקאליב במגבית 'עמוד על ימיני' לטובת מוסדות קאליב. צילום: שוקי לרר

בתאריך ז' אדר ב' האחרון ערך הרבי מקאליב טיש לרגל יום היארצייט של פועל הישועות - הרועה הנאמן מקאליב זיע"א בבית מדרשו בירושלים, בשילוב חלאק'ה לנינו - בן לרב הורוביץ, אירוע שהשתתף בו האדמו"ר מויז'ניץ. 

כעת, עם הסתלקותו, ימונה הרב הורוביץ לאדמו"ר מקאליב וימשיך את דרכו של סבו הגדול בכל הליכותיו ודרכיו ובהמשך שושלת בית קאליב המעטירה. 

סבו של הגרי"מ הורוביץ הוא הרה"ח רבי משה זאב הורוביץ, מזקני חסידי מאקאווא בקרית אתא ומצאצאי השל"ה הקדוש, המשמש כבעל תפילה בימים הנוראים בחצר הקודש מאקאווא. 

הרבי החדש בנו של רבי חיים שלמה הורוביץ חתנו של גאב"ד טשאבא, הגאון הצדיק רבי שלום משולם ויינברגר זצ"ל. 

הרבי מקאליב זצ"ל עם יבלחט"א נכדו הרבי מקאליב שליט"א. צילום: יהושע פרוכטר

בבחרותו למד הרבי החדש בישיבת 'נזר התורה' לצעירים ובמוסדות ישיבת סערט ויז'ניץ וחבריו מאז לספסל הלימודים מספרים על מתמיד עצום שכל חייו היו שקיעות בתורה. בצעירותו אף נבחן על רוב מסכתות הש"ס ובשנים שלאחר החתונה למד בכולל להוראה שם קיבל היתר הוראה מפוסקי ההלכה. 

הרבי אף היה מלמד בחיידר של 'יד עזרא' בירושלים של ר' אשר פריינד זצ"ל עד לאחרונה ובשל העזרה הגדולה לסבא הגדול עזב את המשרה. 

אחד החסידים אומר ל'בחדרי חרדים', "משפחת הורוביץ המיוחסת לשל"ה הקדוש וכידוע שתפילה שיורדת עם דמעות אינה שבה ריקם ועכשיו זכינו שאחד מצאצאיו של השל"ה ימשיך את שושלת בית קאליב המפוארת לתפארת עם ישראל".

ובא השמש וזרח השמש.  

 
 
קאליב הכתרת הממשיך הלוויה הרב הורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד