י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כאשר זכינו לסדר אותו

מהחיטים ועד נעילת החג: כך חגגו פסח בויז'ניץ

הצלם יהושע פרוכטר מגיש גלריה מסכמת מחג הפסח בחצר הקודש מרכז חסידי ויז'ניץ, החל מטחינת החיטים של הרבי בדיקת ושריפת חמץ, מכירת חמץ, אפיית מצות מצווה בערב החג, הלימוד עם הנכדים בחול המועד וטיש נעילת החג • צפו

מהחיטים ועד נעילת החג: כך חגגו פסח בויז'ניץ
סיכום חג הפסח בחצר ויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

ימים נעלים עברו על מאות חסידי ויז'ניץ שהגיעו מכל רחבי הארץ והעולם, לעשות את ימי חג הפסח במחיצתו של האדמו"ר במרכז החסידות ברח' שלמה המלך בבני ברק.

מידי ערב התאספו הקהל לשיעורי תורה ברבים, כשלאחר מכן התפללו מעריב והרבי ספר את העומר בנוסח הויז'ניצאי ברוב עם ומיד לאחר מכן נכנס האדמו"ר מידי ערב לעריכת שולחנו הטהור בשירות ותשבחות לקל חי.

במוצאי החג לאחר סעודה שלישית קצרה, מעריב ספירת העומר והבדלה, נכנס האדמו"ר לטיש נעילת החג אשר במהלכו שרו שעות ארוכות מניגוני החג.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך דברות קודשו חיזק הרבי את קהל החסידים לקראת ימי הקיץ וביקש מהם להתחזק ביתר שאת בנושא שיעורי התורה ברבים, וכן ב'בוטעס' (התאספות החסידים) בלילי שבתות.

כן נודע ל'בחדרי חרדים', כי הרבי ממריא לכמה שבועות לארצות הברית, שם גם ישהה לראשונה כאדמו"ר בל"ג בעומר.

הרבי ביקש מהחסידים לחגוג את היום הגדול בהעדרו, בהדלקה וסעודה לכבודו של התנא האלוקי רשב"י.

עוד אמר האדמו"ר כי ברצונו לעשות טיש חגיגי מיוחד בנעילת חג השבועות, כאשר באותו היום יציינו בחסידות עשור לחנוכת בית המדרש הגדול, באומרו כי יש להודות ולהלל על החסדים הגדולים שעושה עימנו הקב"ה בכל צעד ושעל.

לקראת ימי השמחה ימי חתונת נכדו חביבו החתן שלום שמחה יששכר בער הגר, בן בנו יחידו הגה"צ רבי חיים מאיר, שתתקיים בשלהי חודש סיוון, כי ברצונו שהקהל יתכונן לימי השמחה, בעיקר ברוחניות, כידוע אשר ימי שמחה הם ימים נשגבים והן בגשמיות כידוע אשר ימי השמחה הם ימים עמוסים לוועדה המכינה ולעסקנים ולכן שיראה כל אחד במה יכול הוא להיות לעזר לעסקנים.

לקראת סיום הטיש, עברו קהל החסידים, אברכים, בחורים וילדים לברכת 'א גוטן זימער' (קיץ בריא) כשהאדמו"ר מעניק חתיכת מצה ומרעיף מברכות קודשו על כל אחד ואחד.

מרכז חסידי ויז'ניץ חג הפסח טחינת חיטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד