י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
המו"מ נתקע?

הכל בגלל ליברמן: המסר של החרדים לנתניהו

נציגי יהדות התורה העבירו דרישה לקיים את שיחות המשא ומתן להרכבת הקואליציה, רק לאחר גיבוש הסיכומים עם אנשי ישראל ביתנו 

הכל בגלל ליברמן: המסר של החרדים לנתניהו
ליברמן ונתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בעוד בשלב זה נראה כי המוקש העיקרי שמעכב את המו"מ -בין הסיעות החרדיות לישראל ביתנו אלו הוויכוחים נושאי הדת ובראשם חוק הגיוס - ביהדות התורה מעבירים מסר לראש הממשלה נתניהו כי עליו להגיע קודם להסכמות עם ישראל ביתנו ורק לאחר מכן לחדש את השיחות.

במהלך שיחות המו"מ שהתנהלו באופן פורמלי אמש ומתנהלות גם בשעות אלו באופן טלפוני כמו גם בפגישות מאחורי הקלעים, דורשים נציגי יהדות התורה להגיע לסיכומים עם ליברמן בנושאי הדת בטרם הליכוד ימשיך את הדיונים עם יהדות התורה וש"ס.

מדובר בשיחות מו"מ שמתנהלות בשלושה מישורים: הראשון הוא נושא החקיקה וגיבוש הקואליציה בו דנים צוות המו"מ עם חברי המו"מ של הליכוד והמישורים הנוספים ובהם התפקידים ונושאי הדת הרגישים שנסגרים בשיחות מול ראש הממשלה נתניהו ומקורביו.

ביהדות התורה מאמינים כי התעקשותו של אביגדור ליברמן בנושאי הגיוס, גיור ושאר נושאי הדת הן למטרות פוליטיות בלבד כשהדבר מעכב את הסיעות החרדיות להמשיך בדיונים על יתר הצרכים ובהם גם על התפקידים.

בדרישתם מבקשים ראשי יהדות התורה מראש הממשלה לפתור את הסאגה הפוליטית מול ליברמן, כשסגן השר יעקב ליצמן הבהיר אמר בחדר המו"מ כי "את השיחות אני מנהל מול ראש הממשלה ולא מול ליברמן".

בתוך כך, בשעות האחרונות ניהלו בכירי יהדות התורה שיחות טלפון עם אנשי המו"מ מטעם הליכוד ובראשם השר יריב לוין בהם הודיעו כי הם מתעקשים לקבל לידם שני תפקידי סגן שר במעמד שר נוספים עבור חברי הכנסת מקלב ופרוש והם לא מוכנים לדון בתחלופות.

אביגדור ליברמן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד