י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"240 עובדים ילכו הביתה"

החרם של החסידות נגד המפעל בדרום

בעקבות חרם של החסידות בגלל חילולי שבת, ישנו חשש ממשי מסגירת מפעל הזכוכית 'פניציה' בירוחם • גורם בכיר במפעל: "אם הממשלה לא תתערב כ-240 עובדי המפעל ילכו הביתה" • הועדה למען השבת ל'בחדרי': "אין חרם על המפעל. אנחנו רק מבקשים לכבד את הערכים שלנו"

החרם של החסידות נגד המפעל בדרום
מפעל בירוחם. אילוסטרציה צילום: Moshe Shai/FLASh90

הערב (שני) דיווח תמיר סטיינמן ב'מהדורה המרכזית' של 'החדשות' כי בשבועות ובחודשים האחרונים התחדש חרם הצרכנים של נציגי חסידות גור נגד מפעל 'פניציה' בירוחם המעסיק 240 עובדים. הסיבה: הפעלת המפעל בשבת. גורם בכיר במפעל: "אם הממשלה לא תתערב – 240 עובדים ילכו הביתה".

ההנחיה של ראשי החסידות הגדולה היא, שלא לקנות בקבוקים שמיוצרים על ידי המפעל המתמחה בייצור בקבוקי זכוכית. לטענת אנשי החסידות, משום שאי אפשר לעצור את פעילות התנורים במפעל, העובדים נאלצים לעבוד גם בשבת.

בתקופה האחרונה נעשו מאמצים רבים להגיע להסכמות בין הצדדים על מנת להביא לסיום החרם, אך הדברים לא הבשילו לכדי פתרון.

גורם בכיר במפעל אומר הערב בשיחה עם החדשות: "החרם גורם לנו להפסדים כבדים. המפעל כבר נמצא בסכנת סגירה מידית. אם הממשלה לא תתערב – 240 עובדים ילכו הביתה".

רועי קונקל, דובר מפלגת 'כחול לבן', שהיה בעבר דובר מפלגת 'יש עתיד', שיתף בטוויטר את הכתבה והגיב: "עוד מקרה שבו אנשים שלא עובדים גורמים לכך ש-240 איש יאבדו את עבודתם".

בוועדה למען השבת יוצאים למתקפה חריפה נגד הנהלת 'פינציה' בעקבות הפרסומים הערב 'בחדשות 12' ואומרים ל'בחדרי חרדים': "אין חרם ולא חצי חרם. אנחנו מבקשים רק שישמרו על הערכים שלנו. ישבנו בעבר מספר פעמים עם ההנהלה והסברנו להם שאנחנו תומכים בהם, רק מבקשים מהם שיבואו לקראת הלקוחות שהם המגזר החרדי", אמרו בכירים בוועדה.

הבכירים הוסיפו ואמרו ל'בחדרי חרדים' כי, "אנחנו מתנגדים לרכישה של בקבוקים מחו"ל, ונעשה הכול להגן על המפעל. אנחנו לא דורשים שום בקשות מיוחדות, רק שלא יפגעו בשבת הקדושה. חברי הכנסת החרדים היו הראשונים לעזור למפעל ועכשיו ההנהלה נותנת לנו סטירה וממשיכה להפעיל את המפעל בשבת, וזועקת את זעקת הקוזק הנגזל, כביכול המגזר החרדי מוביל לפיטורי עובדים, בשעה שההפך הוא הנכון וההנהלה בהתנהלותה העקשנית נושאת על גבה באחריות למשבר שנוצר".

לדבריהם ניתן בישיבה אחת לפתור את המשבר ולהביא לכך שהציבור החרדי יעדיף את הבקבוקים שמיוצרים במפעל בארץ שמעסיק מאות עובדים מישראל, על פני רכישת תוצרת חו"ל.

גורם בוועדה הציע להנהלת המפעל לשכור את שירותיו של מנהל שיווק חדש, שאולי ישכיל להבין את הצרכים האמתיים של הלקוחות: "אולי מנהל שיווק חדש ידע טוב יותר לחוש את הצרכים של השוק".

 

פיניציה פיניציה והשבת חסידי גור חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד