י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שניים נעדרו

הח"כים החדשים למדו על מקום העבודה החדש

47 ח"כים מתוך 49, הגיעו היום לכנסת כדי ללמוד ולהכיר את מקום העבודה החדש שלהם למשך הקדנציה הקרובה, קיבלו סיור מודרך על ידי מזכירת הכנסת וכן שמעו דברי הדרכה מיו"ר הכנסת, מהמנכ"ל ומהיועץ המשפטי • שניים נעדרו

הח"כים החדשים למדו על מקום העבודה החדש
יום הכשרה לח"כים החדשים במשכן הכנסת צילום: דוברות הכנסת

לקראת השבעתם מחר (שלישי) במליאת הכנסת, נערך היום בכנסת יום הכשרה מיוחד ל-49 חברי הכנסת החדשים ובו הם למדו להכיר את הכנסת ומחלקותיה השונות וכן את הלשכות ומקומם במליאת הכנסת. במקביל להדרכות הפרונטלית ממנהלי האגפים בכנסת, התחדשו לראשונה חברי הכנסת הח"כים באפליקציה ייעודית ראשונה מסוגה שפיתחה עבורם 'הכנסת', הכוללת את כל המידע הנדרש על הכנסת, מחלקותיה, אנשי קשר, הנחיות ועוד.

יום ההכשרה החל במפגש חגיגי בכניסה לאודיטוריום הכנסת ובו הצטלמו חברי הכנסת החדשים למערכות הכנסת השונות. לאחר מכן, נפתח יום העיון באודיטוריום בהשתתפות יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין. מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, האחראית על קיום יום ההכשרה ותכניו, פתחה והנחתה את הכנס כשהיא מציגה את מגוון הכלים הפרלמנטריים בהם יכולים חברי הכנסת להשתמש על מנת להשפיע על סדר היום הפרלמנטרי והציבורי בהם הצעות חוק, שאילתות, הצעות לסדר, נאומים בני דקה ועוד.טסלר ופינדרוס היום בכנסת. צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס בתום דברי הברכה לח"כים החדשים על תחום החקיקה בכנסת: "בכנסת היוצאת הונחו על שולחנה של הכנסת 5,977 הצעות חוק אך רק 4% מהם הוכנסו לספר החוקים לאחר שעברו את כל הקריאות.  77% מהצעות החוק שהונחו על שולחן הכנסת יותר לא נגעו בהן לאחר שהונחו. אני לא בא בקריאה נרגשת כאן שלא לחוקק – תחוקקו! אבל תראו את התמונה המלאה, תסתכלו האם זה דבר שיש לו היתכנות והאם מצדיק את כל המשאבים והכסף שמבוזבז על כך ממשלם המיסים. בוא ונתחיל את הכנסת במעין צנזורה פנימית ונניח רק הצעת חוק שיש להם סיכוי להתקדם".

אדלשטיין שימשיך בתפקידו לקדנציה שלישית כיו"ר כנסת, ציין בדבריו גם את עבודת הכנסת בפיקוח על הממשלה וקרא לכל חברי הכנסת החדשים ליטול בו חלק משמעותי, "זהו לא עניין של קואליציה ואופוזיציה – זה תפקיד של כולם כאן לפקח על עבודת הממשלה כל העת". כן קרא יו"ר הכנסת לח"כים החדשים, לקחת חלק פעיל במשלחות הכנסת השונות כשהוא מציין את החשיבות וההישגים הדיפלומטיים הרבים.צילום: דוברות הכנסת

הוא חתם את דבריו ואמר: "מציע שכל אחד ייקח רגע אחד עם עצמו ויחשוב למה הוא הגיע לכנסת ומהי אותה מטרה שלשמה הוא נכנס. ברגע שיהיה לכם תשובה ברורה בעניין, תראו כבר שהכול כאן לרשותכם ותוכלו להגשים את המטרה. כאחד שכיהן שר במקומות אחרים, אומר לכם כי יש כאן צוות מקצועי שאין באף מקום אחר. המטרה המשותפת של כולם כאן יהיה לשרת את הציבור ששלח אתכם ואני מאחל בהצלחה רבה לכולכם".
 
מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ' נאם אחריו ואמר לח"כים החדשים: "בחודשים האחרונים עמלנו לילות כימים כדי שבניין הכנסת, על כל שירותיו, יהיה מוכן עבורכם ויהיה לכם לעזר במילוי שליחותכם הציבורית. בחזון מינהל הכנסת הצבנו לעצמנו: לשרת את הכנסת ואת חבריה במילוי תפקידיה של הכנסת כרשות מחוקקת, כמפקחת על פעילות הממשלה וכבמה המרכזית לקיום שיח ציבורי. דבר נוסף, לסייע בהעצמתה של הכנסת כמוסד המבטא את הדמוקרטיה הישראלית על ידי ייזום, פיתוח יצירתי והפעלה של תשתיות מתקדמות, כלים ומידע ברמה הגבוהה ביותר. וכן לשמש מודל של מצוינות, קידמה ושוויון הזדמנויות בשירות הציבורי. כלל עובדי הכנסת, ואני בראשם, עושים ונעשה כמיטב יכולתנו לעמוד בהשגת יעדים אלו".הח"כים החדשים מ'כחול לבן' צביקה האוזר ויועז הנדל במליאה. צילום: דוברות הכנסת
 
היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון בירך את חברי הכנסת החדשים וסיפר על יום עיון נפרד שירכז את כל נושא החקיקה של חברי הכנסת וכן את כל ההיבטים החוקתיים של חברי הכנסת עצמם – חסינות, חוק האתיקה, הצהרת הון וכו'.

מנהל חטיבת המידע של הכנסת, שמואל חזקיה נאם בפני חברי הכנסת החדשים על החטיבה המופקדת על ניהול הידע והמידע הפרלמנטרי בכנסת ומספקת שירותי מידע לחברי הכנסת. דובר הכנסת ומנהל מערך הדוברות, שמוליק דהן סקר בפני חברי הכנסת החדשים את מערך הדוברות של הכנסת ונאם על הקשר בין העשייה של חברי הכנסת לתקשורת.

כמו כן, נאמו בפני חברי הכנסת החדשים, דן עמר מנהל חטיבת התפעול, יוסי גריף, קצין הכנסת, יותם יקיר, מנהל החטיבה לקשרי ציבור והסברה בכנסת וחשב הכנסת, חיים אבידור. בכל הנאומים קיבלו חברי הכנסת סקירות מקצועיות על עבודתם ועל הכלים שיסייעו להם בכך.

בתום יום העיון יצאו חברי הכנסת לסיור מקיף במשכן, בהדרכת מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ. תחנות הסיור כללו את ועדות הכנסת, חדרי הסיעות, מזנונים ועוד. בהגיעם לאולם המליאה, נחשפו לראשונה חברי הכנסת לגלות את מקומם לשנים הקרובות. מזכירת הכנסת פירטה מעל גבי דוכן יו"ר הכנסת את אופן הנאומים, השאילתות וכדו'. לאחר מכן, התנסו חברי הכנסת בהצבעה במערכת הממוחשבת של המליאה.

יצוין כי שניים מהח"כים החדשים שהם ראשי מפלגות נעדרו - מדובר ביו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ויו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי.

חברי כנסת הכשרה הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד