ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המירוץ להחלפת היו"ר הכושל

הח"כ ידיח את מי ששריין אותו? ימים יגידו

המירוץ להחלפת יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי נמשך ועמו עולות השמות השונים • אמש דווח כי הח"כ הטרי טל רוסו - מי ששוריין על ידי גבאי במקום השני, שוקל להתמודד על ראשות המפלגה

הח"כ ידיח את מי ששריין אותו? ימים יגידו
טל רוסו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

האם הח"כ הטרי יביס את מי שבזכותו הוא יושבע היום במליאת הכנסת? על רקע ההתרסקות ההיסטורית של מפלגת 'העבודה' בבחירות מ-24 מנדטים לששה בלבד, עולה שם נוסף שאולי ירוץ בבוא היום לתפקיד יו"ר המפלגה.

מדובר בחבר הכנסת החל מהערב - טל רוסו. ביטחוניסט, אלוף במילואים ששוריין על ידי יו"ר המפלגה אבי גבאי במקום השני. שמו מצטרף לשמות שכבר עלו בימים האחרונים כמועמדים להביס את היו"ר הנוכחי - הח"כים הצעירים איציק שמולי וסתיו שפיר.

על פי הדיווח ב'ערוץ 12', רוסו הבהיר כי אינו פוסל את האופציה להדיח את מי שפתח לו את הדלת בקלי קלות אל תוך נבכי הפוליטיקה מבלי להתאמץ, "אני לומד את המגרשים", אמר הח"כ החדש לכתבת דפנה ליאל והבהיר, "אני לא גיבשתי לעצמי, אני בונה את תמונת המצב בשני המגרשים ואני אקבל את ההחלטות בהמשך. אני לא פוסל שום אופציה".

נזכיר, יומיים לאחר היוודע תוצאות הבחירות העגומות, הסיק גבאי את המסקנות והודיע על הקדמת הבחירות לראשות המפלגה בתוך חצי שנה, כאשר הוא לא צפוי להתמודד בהן שוב. עם זאת הוא יושבע היום כח"כ לראשונה בחייו, למרות שכיהן בכנסת הקודמת כשר להגנת הסביבה מטעם מפלגת 'כולנו', התפטר לאחר עזיבתו של בוגי יעלון את הכנסת והתמודד על ראשות מפלגת 'העבודה', מול יצחק הרצוג, עמיר פרץ ועומר בר לב וניצח, אולם בבחירות לכנסת ה-21 הצעיד את מפלגת השלטון להתרסקות חסרת תקדים ונדרש לשלם בכסאו.

"אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה", כתב אז גבאי ופיזר את השמועות כי הוא מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים; "אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב-30 באפריל אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה. בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק".

בתוך מפלגת 'העבודה', תיפרד היום מטובי מחוקקיה, בהם חברי הכנסת איתן כבל וחיליק בר.

טל רוסו אבי גבאי מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד