י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אנחנו נבלום את החרדים"

ליברמן ממשיך להתעקש: "לא לאפשר כפייה"

ליברמן ממשיך להתעקש: "מחובתנו היא לא לאפשר הקצנה וכפייה" • ח"כ מיהדות התורה: "אנחנו מנהלים משא ומתן מול הליכוד בלבד"

ליברמן ממשיך להתעקש: "לא לאפשר כפייה"
ליברמן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהפך מאז הבחירות לאיש שיכריע את גורל הקואליציה הבאה - ממשיך להתעקש על נושאי הדת והגיוס; כשהוא מחריף את הטון בקרב מול המפגלות החרדיות-דתיות בכל נושאי האידישקייט בישראל.

בראיון שהעניק הבוקר (שלישי) ל'ידיעות אחרונות' אמר ליברמן כי "אנחנו בישראל ביתנו עם 5 מנדטים מול 22 מנדטים של החרדים והחרד"לים - רואים את תפקידנו כבולמי היוזמות החד צדדיות העלולות להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה".

לדבריו. "אנחנו לא מכניסים עז חדשה לתוך המו"מ כדי לא להקשות על הקמת קואליציית ימין חדשה, אבל מחובתנו לוודא שלא לאפשר הקצנה וכפייה".

ליברמן הבהיר כי הוא מעוניין ב"קואליציית ימין לאומית, אך לא קואליציית הלכה", תוך שהדגיש כי "אנחנו לא מעוניינים למשוך את המו"מ עד הרגע האחרון על מנת להודיע בסופו שלא נצטרף; אם מישהו ינסה בצורה כוחנית או חד צדדית לכפות את דעתו על רוב העם בישראל — שרחוק מתפיסת העולם החרדית — עליו תיפול האחריות לכישלון המו"מ הקואליציוני".

בדבריו מחריף ליברמן את הטון נגד הציבור החרדי וטוען כי ראש הממשלה נתניהו נכנע לחרדים בממשלה היוצאת, "בקדנציה האחרונה ראינו אין סוף דוגמאות למונופול של החרדים. כמו סיפור הוועדה לעניין מתווה הכותל של אביחי מנדלבליט ונתן שרנסקי, שנתניהו מינה בעצמו".

"לאחר שהוגשו מסקנותיה ואושרו בממשלה, נתניהו נענה לדרישת החרדים והקפיא את המתווה.

"גם בנושא הגיור: נתניהו מינה את משה ניסים לעמוד בראש ועדה ולמרות שהוגשו מסקנותיה ביולי 2018, בשל לחץ מצד ש"ס ויהדות התורה, נתניהו נמנע מלהביא אותן אפילו לדיון במליאת הממשלה.

"מה שחשוב יותר מאשר להתעסק בהיסטוריה הלא רחוקה - זה לחשוב כיצד לעצור את ההקצנה החרדית ולמנוע פגיעה בסטטוס־קוו", הבהיר ליברמן.

נציין כי דבריו של ליברמן מתחברים לפרסום ב'בחדרי חרדים' בו דווח כי בסיעות החרדיות מבקשים שלא להמשיך את דיוני המו"מ עד למציאת פתרון מול הדרישות של 'ישראל ביתנו' שמקשות כעת על המשך קיום השיחות עם הסיעות החרדיות.

יצוין כי מוקדם יותר הבוקר אמר ח"כ יעקב אשר לשרון גל ב'גלי ישראל' על הקשחת עמדות ליברמן: "אנחנו מנהלים משא ומתן מול הליכוד בלבד; כל אחד יודע מה חשוב לנו ומה העמדות שלנו. לא מבין על מה הסערה, מאד סביר שיתברר שהרעש זה כדי להשיג שלל בחלוקה הקואליציונית"

אביגדור ליברמן חרדים כפייה דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד