י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי ארבעה עשורים

המכתב המטריד נחשף: "לנטוע עצים כדי לתלות יהודים"

אחרי יותר מ-40 שנה: נמצא מכתב שנשלח מארגון ניאו-נאצי אמריקני לקרן הקיימת לישראל ב-1978 - בתגובה לבקשת תרומות עבור נטיעת עצים בישראל • "מאחלים לכם לטעת עצים רבים, כדי שיהיה מקום לתלות את כל היהודים"

המכתב המטריד נחשף: "לנטוע עצים כדי לתלות יהודים"
יער ירוק צילום: pixsabay

מכתב מחנוך זיגמונד, יו"ר ארגון הגג של קהילות יוצאי מרכז אירופה, שנשלח ב-1978 לקהילות יהודיות בחו"ל כדי לגייס תרומות לנטיעת עצים ברחבי הארץ, הגיע לארגון ניאו-נאצי בארה"ב וזכה לתגובה אנטישמית יוצאת דופן מצידו.

מכתבה התגובה הקשה שנשלח באותה תקופה לקק"ל אותר לפני ימים ספורים על ידי אבי עמיר, נכדו של זיגמונד.

תגובת הניאו-נאצים האמריקנים לא הותירה מקום לספק באשר לדעותיהם על היהודים בארץ וברחבי העולם. הם כתבו בתגובה: "אנחנו מאחלים שתשתלו עצים כדי שיהיה מקום לתלות את כל היהודים".

את הדברים מפרסם הבוקר (ג') לראשונה, כתב "ישראל היום"-דן לביא.

יו"ר קק"ל דני עטר שנחשף השבוע למכתב, הביע צער על הדברים ואמר: "לצערנו רק השבוע נחשפנו שוב לעובדה כי מאז שנכתב המכתב הזה, האנטישמיות עדיין קיימת ואף מביאה לרצח יהודים. כמו אז, כך גם היום - התשובה לאנטישמיות היא המשך חיזוק ופיתוחה של מדינת ישראל".

עוד הוסיף: "קק"ל פועלת הן לחיזוק המדינה והן לעידוד העלייה, והאנטישמיות הנמשכת מחייבת אותנו לפעול בנחישות ולעשות אף יותר על מנת לעורר עלייה לישראל. התשובה המוחצת למכתבם של הפעילים הניו-נאצים היו מילוני היהודים החיים כיום במדינת יהודית משגשגת ומצליחה".

ניאו נאצים מכתב חשיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד