י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תופעה רחבה ומדאיגה

הפכו למטרד • בחורות חרדיות עצורות באנגליה: "נפסיק לעזור"

שתי נערות חרדיות מישראל עצורות במנצ'סטר, לאחר שהבריחו חומר בלתי חוקי ביודעין • הן מופרדות בתנאי מעצר שונים ויגורשו מחר לארץ • ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בתופעה רחבה שנמשכת כמה חודשים. מפעיל הרשת הוא אזרח ישראלי • עסקנים ורבנים מאיימים שלא לסייע

הפכו למטרד • בחורות חרדיות עצורות באנגליה: "נפסיק לעזור"
מתקן המעצר בשדה התעופה במנצ'סטר צילום: גוגל מפות

בחודשים האחרונים נעצרו עשרות בחורים ובחורות חרדיים בעיר מנצ'סטר שבאנגליה, לאחר שניסו להבריח חומר לא חוקי ונתפסו. שניים מהבחורים בילו את ליל הסדר במתקן מעצר בשדה התעופה בעיר. נכון לכתיבת שורות אלו, עצורות שתי בנות, כאשר אחת מהן עצורה בשדה, ואילו השניה במעצר בית עד יום חמישי אצל רב מקומי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. ביום חמישי שתיהן תגורשנה לארץ עם חותמת שחורה בדרכון, ולא יוכלו להכנס לאנגליה כל חייהן.

'בחדרי חרדים' חושף לראשונה את דבר התופעה שהפכה למטרידה ביותר. ממידע שהגיע לידי המערכת מהעסקנים הבכירים ביותר בקהילה החרדית במנצ'סטר. בתקופה האחרונה אזרח ישראלי שולח צעירים חרדים למנצ'סטר עם כמות של חומר לא חוקי - כזו שלא תוביל להעמדתם לדין, אך מסבכת את הקהילה החרדית.

כמות הסמים הדלה כביכול שאותו משלח מצייד את השליחים המפותים בכספים, מספיקה בכדי להחרים את הסחורה ולגרש אותם בחזרה לארצם, אך על פי החוקה האנגלית אינה מספיקה בכדי להעמידם לדין.

בשנתיים האחרונות, מספר בחורים חרדים הסתבכו ונעצרו, לאחר שבאמתחתם נמצאו חומרים שאינם חוקיים, חלקם עמדו למשפט, קיבלו מאסר לא ארוך מדי וגורשו לישראל.

"הפעם השיטה השתכללה, הם שולחים צעירים וצעירות שרוצים כסף קל, ואם הם נעצרים, אנחנו הקהילה מטפלים בהם, וזה כבר הפך לחילול השם גדול, כי הצעירים מודים שהם ידעו שהם מבריחים חומר לא חוקי, וזה מטרד גדול כאן בעיר". כך אומר ל'בחדרי חרדים' עסקן בכיר שמטפל בעצורים.

"אנחנו העסקנים היינו צריכים בערב פסח לארגן להם את כל האוכל לליל הסדר ולשני ימים של יום טוב, זה אבסורד, הם מבריחים חומרים לא חוקיים ביודעין, לא מדובר באנשים שנפלו קורבן", מוסיף העסקן בכאב.

מהפרטים שהגיע לידי המערכת, עולה כי החומר המוברח, הינו 'גת' שבארץ הוא חוקי, אך באנגליה מותר רק לצרכי רפואה, ועל פי עסקן בכיר שטיפל בעצורים, הבריטים הולכים לשנות את החוק בהליך בזק, כדי שיוכלו להעמיד לדין גם את אלה המבריחים כמות קטנה יותר.

"עוד קצת ממש ויימאס להם, הם יעמידו לדין גם צעירים מתחת לגיל 18, הם נחמדים ומודיעים לנו על הרבה מהעצורים, אבל לפעמים מרוב שיש הרבה בשבוע, לפעמים 10 או יותר, הם לא מודיעים לנו, ויש כאן צעירות חרדיות במעצר, ואף אחד לא יודע מה קורה איתן ומה הן עוברות שם", אומר ל'בחדרי חרדים' רב מקומי.

"אנחנו נפסיק לעזור לעצורים, נמאס לנו", מבהירים אותם עסקנים ורבנים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. לדבריהם, "ההורים של אותם צעירים וצעירות, כלל לא יודעים מה הילדים שלהם עושים, בחורות חרדיות יושבות במעצר בשדה התעופה עם פרחחים ומבריחים נוספים, מה נראה להורים שלהם? הם לא יודעים לאיפה ועם מי הילדים שלהם מסתובבים, אנחנו לא נעזור להם יותר, זה הפך למכה, כל מטוס שנוחת מישראל, הכבודה שלו עוברת בדיקה של אנשי המכס, ששולחים כלבים לרחרח את המזוודות, לאן הגענו?", הם שואלים רטורית בדאגה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי ברשות שדות התעופה ממתינים עם כלבי גישוש כדי להריח את המזוודות של הנוסעים מישראל, כל טיסה עוברת בדיקה ושיקוף עם כלבי גישוש.

 

רשת הברחת סמים חרדיות חרדים עצורים מנצ'סטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד