י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד בלעדי

השיחה החשאית בין נתניהו לראשי הסיעות

לאור המשא ומתן שנראה תקוע, ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בו נראים ראשי הסיעות החרדים, כשהם מסתודדים במשך זמן ממושך עם ראש הממשלה • למרות חילוקי הדעות, גם עם ליברמן נרשמה לחיצת יד • כל הפרטים

השיחה החשאית בין נתניהו לראשי הסיעות
נתניהו עם דרעי וליצמן צילום: בחדרי חרדים

בעוד בקדמת הבמה המו"מ נראה תקוע, גם עקב נושאי הדת מול אביגדור ליברמן וגם בעקבות חילוקי הדעות לגבי התפקידים. היום נצפו בשיחה ממושכת, יושבי ראש הסיעות החרדיות עם ראש הממשלה נתניהו.

בתיעוד 'בלעדי' שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי ראשי הסיעות החרדיות יעקב ליצמן ואריה דרעי נועדו היום (שלישי) במשותף לשיחה עם ראש הממשלה מאחורי המליאה, הרחק מעיני הצלמים וחברי הכנסת.

השלושה שוחחו על נושאי הקואליציה שבראש סדר היום עומדת התעקשותו של ליברמן בכל נושאי הדת ובראשם חוק הגיוס, דרישה הניצבת מול עמדת החרדים.

בנוסף, חברי הכנסת החרדים לא מקיימים שיחות פורמליות עם יו"ר 'ישראל ביתנו' חה"כ אביגדור ליברמן, אך בשולי היום החגיגי שהתקיים בכנסת, נצפו חברי הכנסת יעקב אשר וישראל אייכלר מסתודדים עם ליברמן, לצד לחיצת יד קצרה בין ליברמן ליו"ר ש"ס אריה דרעי בטקס החגיגי.

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח כי ב'יהדות התורה' ביקשו מראש הממשלה לפתור תחילה את הסאגה הפוליטית סביב 'ישראל ביתנו', כשהם מאמינים שהתעקשותו של ליברמן בנושאי הדת היא לצרכי מיקוח - ורק אז לחזור לדיוני המו"מ עם 'יהדות התורה'.

בנוסף, מוקדם יותר היום, התייחס יו"ר ש"ס השר דרעי למו"מ התקוע כשאמר בישיבת הסיעה: "נגמרה מערכת הבחירות. את הדיונים והמו"מ עושים בתוך החדרים. אין שום אפשרות לממשלה אחרת. או הממשלה הזו או בחירות חדשות. אין אופציה אחרת. חבל סתם לאיים ולהציב קווים אדומים ואחר כך לסגת מהם".

בדבריו תקף דרעי את התעקשותו של יו"ר 'ישראל ביתנו' ליברמן כשאמר:  "אני קורא כותרות על מדינת הלכה. אנחנו ממש לא בכוון הזה. אנחנו רוצים לשמור על הסטטוס קוו ומי שמשנה אותו זה אחרים. אנחנו רוצים מדינה יהודית ומסורתית ונעמוד על זה".

בנימין נתניהו אריה דרעי יעקב ליצמן אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד