י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפרקליט לא מתפלא

שרשרת מחדלים למשטרה ב"תיק החתונה"

לאחר שהמשטרה איבדה את הקלטת המקורית בה ניראו הנשקים השלופים במאורע שכונה 'חתונת השנאה', היא איבדה גם את תיק המז"פ שהיווה הוכחה לטענות • עו"ד בן גביר: "אין פלא שמאבדים עוד ועוד חומרים מהתיק ומתגלים שוב ושוב מחדלים"

שרשרת מחדלים למשטרה ב"תיק החתונה"
חתונת השנאה צילום: צילום מסך חדשות 2

שרשרת מחדלים בתיק שכונה 'חתונת השנאה': תיק מז"פ שכלל בדיקות להוכחת הטענה שנאשמים נופפו בנשק אמיתי במהלך החתונה אבד. כך עלה מדיון שהתקיים ביום שני בתיק החתונה בבית משפט השלום בירושלים.

במהלך הדיון בשלב ההוכחות, הגיעו להעיד עדים מטעם המשטרה, אחד מהם היה מומחה שמסר חוות דעת ולפיה יש התאמה בין הנשק שנופפו בו שני נאשמים לרבות החתן לבין נשק אמיתי שנמצא ברישיון אצל אחד מהם.

הפרקליטות העלתה את המומחה על דוכן העדים לאור תגובת הנאשמים כי מדובר בנשק צעצוע, אלא שבמהלך חקירתו הנגדית של המומחה על ידי עורכי הדין איתמר בן גביר, יצחק בם ועורכי הדין מטעם עמותת 'חוננו' עדי קידר, דוד הלוי, אביחי חג'בי ומשה פולסקי עלה כי אבד תיק המז"פ באמצעותו ביקש המומחה להוכיח את טענותיו.

כאשר המומחה נשאל, האם הוא ערך שיחזור או בדיקת אימות לבדיקתו, הוא גילה כי התיק נעלם וכדבריו "עד הבוקר חיפשו את התיק אך לא מצאו".

המשמעות היא ששוב אבדה ראיה מרכזית לתביעה כאשר כבר בדיונים הראשונים נחשף כי במשטרה איבדו גם את הקלטת המקורית של החתונה.

עורך הדין איתמר בן גביר אומר בעקבות המקרה: "כאשר מגישים כתב אישום שיש בו רדיפה פוליטית והתנכלות אין פלא שמאבדים עוד ועוד חומרים מהתיק ומתגלים שוב ושוב מחדלים. הגיע הזמן שהמשטרה והפרקליטות יפסיקו את הרדיפה נגד הנאשמים ויחזרו בהם מכתב אישום מופרך ובעייתי ביותר שסותר את עקרונות הדמוקרטיה".

עו"ד עדי קידר הוסיף ואמר, "פעם נוספת אנו נתקלים במחדליה הקשים והקיצוניים של התביעה בניהול תיק חתונת השנאה. המדינה כל כך ראתה חשיבות בהגשת כתב אישום מופרך ומפלה מיסודו ובדרך הפתלתלה ובניסיון הנועל להרשיע נאשמים חפים מפשע, שחדרו לפרטיותם, ונכנסו לחתונה - לאירוע פרטי, אנו נתקלים פעם אחר פעם בראיות משמעותיות שנעלמו ונאבדו. אנו נמשיך להילחם על חפותם הברורה של הנאשמים ולהצביע על מחדליה של התביעה והרצון להרשיע את הנאשמים בכל מחיר והכל בהנחיית שי ניצן פרקליט המדינה."

ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על הניסיון לקושש כותרות שעה שההליך המשפטי עודנו מתנהל. נדגיש כי תיק החקירה לא אבד וכלל הראיות שנאספו במהלך החקירה נמצאות הן בידי הפרקליטות והן בידי היחידה החוקרת".

חתונת השנאה מחדל משטרה איתמר בן גביר ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד