י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקשר העז בין האדמו"רים

המסר האחרון שביקש הרבי מקאליב להעביר

בין הרבי מקאליב לרבי מויז'ניץ שרר קשר מיוחד במינו, בחול המועד האחרון לחייו, ביקש הרבי למסור לרבי מויז'ניץ כי הוא אוהב אותו אהבת נפש ולפני כמה חודשים כתב לו את ההקדשה האחרונה בחייו עלי אדמות • צפו בריקוד האדמו"רים המיוחד 

המסר האחרון שביקש הרבי מקאליב להעביר
הרבי מקאליב בריקוד עם הרבי מויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

אנו נכנסים ליום הרביעי ללא הרבי מקאליב זי"ע, שהקרין אהבת ישראל לכל. קשר מיוחד היה לרבי המנוח זצ"ל עם יבדל"ח הרבי מויז'ניץ ועדות לכך ניתן למצוא בדברים שאמר בחול המועד פסח, ימים ספורים לפני הסתלקותו לשמי רום, "תמסרו לרבי מויז'ניץ שהנני אוהב אותו אהבת נפש, אשרי חלקי שזכיתי לראותו על כסא מלכותו מנהיג את דורנו", דברים אלו אמר הרבי מקאליב זצ"ל לבעלי המנגנים של חסידות ויז'ניץ בראשות איש החסד פנחס שרף, שבאו לשמחו ולעודדו בפקודת רבם בימי המועד.

לאחר הסתלקותו לשמי רום רואים את האהדה העצומה שרחש האדמו"ר זצ"ל אל יבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ, כאשר את חתימתו האחרונה נתן לרבי בצירוף מנחת ביכורים לקראת השנה שנת תשע"ט.

היה זה לקראת שנת תשע"ט, שיגר האדמו"ר מקאליב זצ"ל סט חמשה חומשי תורה שהוציא לאור, כמנחה שלוחה לרבי מויז'ניץ, המשב"ק שכתב את ההקדשה, סיפר כי ישב לצד האדמו"ר זצ"ל, שהורה לו מילה במילה מה לכתוב, ולסיום ביקש לחתום בחי"ק.

בני ביתו של הקאליבער מציינים שזו החתימה האחרונה עלי אדמות של האדמו"ר זצ"ל, שהעריץ עד למאוד את הרבי מויז'ניץ, כאשר בביקור האחרון אצלו, הוציא הרבי מויז'ניץ מבית גנזיו חתיכת עטרת כסף, המיוחסת להרה"ק ר' ברוך ממעזבוז' שקיבל מירושת אבותיו לרבי מויז'ניץ לאות חיבה והערצה עד אין קץ.

יצוין כי את אותה חתיכת כסף, תפרו בכיפת הכסף הירושה שהאדמו"ר מויז'ניץ חובש בעת תפילות הימים הנוראים.

באחד הביקורים האחרונים ביקש האדמו"ר זצ"ל לקום ולרקוד להודות להשי"ת שהוא זוכה לראות המשך לבית ויז'ניץ, לאחר שהתבטא ששנים רבות דאג שיהא ממשיך ראוי לבית אבות וב"ה זכה לכך.

קאליב ויז'ניץ הקדשה ריקוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד