י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בקשתה לא נענתה

מפתיע: יאיר תומך בח"כית; 'להחליף הכסאות'

אנחנו מורגלים בכך שכמעט חדשות לבקרים, יאיר נתניהו מתעמת, מעורר סערה, מתבטא, תוקף, אך אתמול הוא דווקא הזדהה עם מאבקה של הח"כית החדשה ב'כחול לבן' למען בעלי החיים וקרא כמותה להחליף את מושבי הח"כים העשויים מעור צבי

מפתיע: יאיר תומך בח"כית; 'להחליף הכסאות'
יאיר נתניהו צילום: פלאש 90

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הפתיע אמש (שלישי) את הרשת, כאשר קרא לשיתוף פעולה בין הקואליציה לאופוזיציה, "בכנסת הנוכחית יש הזדמנות מצוינת לשיתוף פעולה בין קואליציה ואופוזיציה בנושא זכויות בעלי חיים!", כתב הבן שמרבה לצייץ בחודשים האחרונים בחשבון הטוויטר שלו ולעורר סערות.

לרוב נתניהו יוצא להגנת אביו ותוקף עיתונאים וגם סתם צייצנים שאינן מיישרים קו עם התפיסות של אביו. אחד מעוקביו בטוויטר הגיב לו: "נראה אותך תומך פומבית בבקשתה של מיקי חיימוביץ'", כשהוא מתכוון לבקשה שהפנתה אמש בכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה שהריפוד בכסאה יוחלף, מאחר והיא טבעונית ואינה נוהגת להנות מבעלי חיים בשום צורה שהיא, לא באכילתם, לא בלבישת בגדים העשויים מעורם וכן לא לשבת על כסאות העשויות מעור בהמה או חיה.

יאיר נתניהו הגיב במהרה וכתב, "אני תומך פומבית! לפי דעתי מן הראוי להחליף את כל המושבים לתחליף סינטטי דמוי עור שנראה אותו דבר ויהיה אקסטטי באותה מידה".

כזכור, עוד בטרם הושבעה למחוקקת בכנסת ה-21, מיקי חיימוביץ' ממפלגת 'כחול לבן', אשר הינה ממובילות ענף הטבעוניים בישראל פנתה ליו"ר הכנסת בדרישה להחליף את כיסוי העור של הכסא עליה היא צפויה לשבת במליאת הכנסת והיא מציעה אף לממן את עלות השינוי.

חיימוביץ כתבה ליו"ר הכנסת כי "מבירור שנעשה בלשכתי עולה כי ריפוד כסאות חברי הכנסת במליאת הכנסת עשוי מעור פרה. כידוע רוב העור המשמש בתעשיית מוצרי העור, מופק מחיות שנוצלו בתעשיות אחרות ובעיקר בתעשיית בשר הבקר".

הח"כית העתידית מציינת עוד כי היא טבעונית וצמחונית "ומטעמים מוסריים ומצפוניים אינני עושה כל שימוש בעור בכל נוהלי חיי - לבוש, הנעלה, אביזרים, רהיטים ומושבים מכל סוג שהוא".

"כפי שלא יעלה על דעתי להזמין מכונית שבה המושבים מצופים בעור בעלי חיים, כך גם המחשבה שאת כל שעות הימצאותי במליאת הכנסת אעשה בישיבה על מושב שכזה היא בלתי נסבלת", מוסיפה הח"כית שמודיעה כי "לא אוכל לשבת במליאת הכנסת על כסא מעור פרה או כל חיה אחרת".

חיימוביץ' מבקש להחליף את ריפוד העור במושבה במליאה עד לתום מושב הקיץ לריפוד דומה מבד סינטטי שאינו עשוי מעור של בעל חיים כשהיא מציעה כי "אם תימצא בעיה למימון השינוי, אני מציעה לממן זאת מכספי".

בקשתה של הח"כית לא נענתה ומשכך, אתמול בטקס השבעת הח"כים, היא פרסה על הכסא כולו בד, ועליו ישבה, בכדי שלא ליהנות חלילה באופן ישיר מעור של בעל חי.

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' סיפר בראיון לגל"צ: "החלטנו לסרב לבקשתה של מיקי חיימוביץ' להחליף את כסאה במליאה. בכנסת הקודמת שתי חברות כנסת הגישו בקשה דומה - יעל כהן פארן ושרן השכל - וכיסאות עור הצבי נותרו במקומם. זה לא עניין של כסף, גם היו"ר שקל את בקשתה אבל החלטנו לסרב לה".

יאיר נתניהו מיקי חיימוביץ בדי ריפוד כסא מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד