י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מפיצים דברי בלע"

בלאגן: תביעת הענק נגד מנכ"ל רכבת ישראל

ועד עובדי הרכבת הגיש תביעה בגין פרסום לשון הרע על סך מיליון ש"ח כנגד הרכבת ומנכ"ל הרכבת בפועל • "מפיצים דברי בלע ופרסומים שקריים בעלי תוכן מסית ופוגעני במכוון וביודעין"

בלאגן: תביעת הענק נגד מנכ"ל רכבת ישראל
אילוסטרציה צילום: דוברות איחוד הצלה

ועד עובדי הרכבת, יו"ר הוועד גילה אדרעי, יו"ר ועד דרום ליאב אליהו ויו"ר ועד צפון גיל יצחק, הגישו באמצעות ב"כ עו"ד סיגל פעיל, תביעה בגין פרסום לשון הרע (דיבה) על סך מיליון ש"ח כנגד הרכבת, מנכ"ל הרכבת בפועל אורי שריר וסמנכ"ל חטיבת נוסעים בועז הירש.

כתב התביעה שהוגש אתמול (שלישי) מתייחס לאירועי יום שישי 12.4.19 במסגרתם עצרה הנהלת הרכבת את כל תנועת הרכבות והפיצה לאמצעי התקשורת פרסומיים שקריים, בכוונת מכוון, כאילו ידו של הוועד בהשבתה והכל במטרה להסיט את הדיון מהכשלים והמחדלים הניהוליים של הנהלת הרכבת כפי שעלו באופן חמור וברור בדוח מבקר המדינה ומכשליה הניהוליים היומיומיים.

"הנתבעים מפיצים דברי בלע ופרסומים שקריים בעלי תוכן מסית ופוגעני במכוון וביודעין, כאילו ועד העובדים הוא האחראי לעצירת תנועת הרכבות ביום שישי 12.4.2019 באמתלה שקרית וזדונית שהוביל התחלות של שמונה פקדים, דבר שלא היה ולא נברא, והכל מתוך מטרה ברורה שלא לומר מוצהרת, לגנות את ועד העובדים והעומדים בראשו ולפגוע בתדמיתם ובשמם הטוב בכוונה ממשית לבזות אותם בקרב הציבור הרחב ולהאשימם במסכת שקרים ובדיות" כתבו.

בכתב התביעה ביקשו להדגיש "כי בענייננו אין עסקינן בפרסומים אשר באו לעולם בתום לב, אלא בפרסומים שקריים אשר פורסמו מתוך ידיעה ברורה של הנתבעים, כי המדובר בפרסומי כזבים".

"כמעשה מכוון ומתכונן מראש, הנתבעים מחד גיסא החליטו מיוזמתם להפסיק את תנועת הרכבות חרף כך שלא הייתה כל סיבה ממשית או מבוססת לקבלת החלטה כאמור, ואילו מאידך גיסא, הנתבעים הטילו אשמה על החלטתם לעצור את תנועת הרכבות על התובעים, תוך שידוע לנתבעים היטב, כי הפרסום משולל יסוד ומשמיץ ומתוך כוונה להזיק לתובעים.

לטענת הועד הם לא נתנו שום הנחיה או הוראה לאף עובד "להתחלות" או להשבית פעילות כלשהי, לא ידעו על "התחלות" כלשהי ולא אישרו אותה, באופן מפורש או עקיף. "התובעים למדו על ההחלטה של הנהלת הרכבת לעצור את פעילות הרכבת, כביכול בגין מחלת פקדים, אך ורק מפרסומי התקשורת ומיד עם הישמע הדבר, התובעים ביצעו את עבודת הנהלת הרכבת ומצאו בעצמם עובדים שיחליפו את מנהל המשמרת החולה שכביכול בגין מחלתו הופסקה כלל תנועת הרכבות".

כתב התביעה מתייחס גם לתיעוד של אדרעי במשואה באותו יום שישי והפצת תמונתה לאמצעי התקשורת. "תיעודה ופרסום תמונתה באמצעי התקשורת ללא ידיעתה וללא הסכמתה נועדה בראש ובראשונה ליצור מצג שקרי לציבור כאילו הגב' אדרעי נתפסה "בשעת פעולה" במקום האירוע" זאת למרות שיו"ר ההסתדרות ויו"ר איגוד עובדי התחבורה הודיעו מידית לנתבע 1, מר אורי שריר, כי הגב' אדרעי התייצבה במקום ופועלת לשינוי החלטת הנתבעים אשר נוצרה על ידם, לעצור את תנועת הרכבות. אלא שבמטרה לפגוע בתובעים ובמיוחד בגב' אדרעי, הציגו הנתבעים את הגב' אדרעי כאילו נכחה במקום עוד בשעה בה הודיעו על הפסקת תנועת הרכבות וכאילו זאת היה במטרה להורות לעובדים להיות "חולים".

"בהליך מתוזמן ומתוכנן של הנתבעים לייצר משבר מבוים ופיטקיבי שמטרתו להשפיע על דעת הציבור, ביקשו הנתבעים בנוסף להכשיר את הקרקע ליוזמה פוליטית של שר התחבורה לקדם את הצעת "חוק בוררות חובה" שבאופן בלתי מקרי פורסמה של ידו יומיים לאחר עצירת תנועת הרכבות (!!) ביום 14.4.2019".

לסיכום כתבו כי "פרסומי הדיבה השקריים והמבזים כנגד התובעים פורסמו על ידי הנתבעים במכוון, שכן היה ידוע להם היטב שהמדובר בפרסומים משמיצים ושקריים, אך חרף כך ובמטרה להפוך את התובעים למושא לשנאה בקרב הציבור הרחב, המשיכו הנתבעים לפרסם דיבה באמצעי התקשורת."

במסגרת התביעה מבקשים חברי הוועד לקבוע כי הפרסומים מהווים לשון הרע, להורות לנתבעים לפרסם התנצלות תיקון והכחשה, לשלם לתובעים סך של 1,000,000 ש"ח.

הנהלת רכבת ישראל התייחסה לתביעת הדיבה ואמרו כי "מדובר בתביעת סרק לצרכים תקשורתיים, ותכליתה לשרת את מאבקה של הגב' אדרעי, לנוכח התחקיר המתבצע כעת על אירועי אותו יום, של השופט סטרשנוב".

עוד נכתב "צר לנו כי בשבוע בו מחודש המו"מ בוחרת גילה אדרעי להמשיך ולהתכחש לפגיעה החמורה שגרמה לציבור הנוסעים, באמצעות שלל תופעות בלתי חוקיות ואלימות, לרבות עצירת רכבות פראית ואלימה תוך שימוש ברשת החירום, בידי סגן יו"ר הועד, ליאב אליהו, החתום על התביעה".

לדברי ההנהלה, "ההתנצלות היחידה של הנהלת הרכבת היא כלפי הנוסעים, אשר נפגעו באופן חמור בשבועות האחרונים כתוצאה ממעשי ראשי הועד, אשר הגיעו לשיאם עם הפגיעה בפיקוד הרכבת, לאחר התחלות בלתי חוקית של עובדים.

אנו קוראים לגילה אדרעי וסגניה להמשיך ולשמור על השקט התעשייתי, כפי שהורה להם בית הדין לעבודה, ולהגיע לשולחן המו"מ בתום לב."

רכבת ישראל תביעה תביעת דיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד