י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וְהַחַי יִתֵּן אֶל לִבּוֹ

המסר המרגש של הורי הילד שנהרג בתאונה

משפחת אייזנברג ממונסי מפרסמת מכתב מרגש לעם ישראל לאחר שבנם הפעוט - ברוך ז"ל נהרג בתאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בחול המועד פסח • "הילד היקר והחביב לכל, בננו ברוכ'ל ז"ל, נלקח כמה ימים אחרי שזכה להתעטר בצורה יהודית טהורה – בחינוכו במצוות פאות הראש"

המסר המרגש של הורי הילד שנהרג בתאונה
הילד ברוך אייזנברג ז"ל לאחר החלאק'ה צילום: באדיבות המצלם

בעיצומם של ימי השבעה משפחת אייזנברג ממונסי שבנם ברוך ז"ל בן ה - 3 נדרס למוות בביתר בחול המועד פסח מפסרמים מכתב מרגש, מעורר ומחזק. 

הרב חיים שלמה אייזנברג ורעייתו ביילא שעמדו בגבורה בפטירת בנם היחיד כתבו את המכתב תחילה לבני המשפחה שתורגם לעברית והוא כעת מתפרסם ב'בחדרי חרדים'. 

"נמצאים אנו בחודש ניסן – חודש הגאולה, ותחת ההשפעות הקדושות של חג הפסח, כשכל אחד ביקש "והשיאנו ה"א את ברכת מועדיך", וכל אחד מנסה לקחת איתו למשך כל השנה כולה, ועדיין בתוך הרושם של שמחת ימי החג העעל"ט. ולאידך, הרי כל אחד בוודאי שרוי במצב רוח של צער, אחרי הישמע הבשורה הקשה, בהילקח מאיתנו אהוב ליבנו, מחמד עינינו, הילד היקר והחביב לכל, בננו ברוכ'ל ז"ל, כמה ימים אחרי שזכה להתעטר בצורה יהודית טהורה – בחינוכו במצוות פאות הראש, בחגיגת ה"חלאקה" ברוב שמחה ופאר אצל התנא האלוקי רשב"י במירון ת"ו".

"אין ספק שעלינו מוטל התפקיד לקחת ולהוציא מהאירוע את המקסימום באופן חיובי וברוח טובה..... ובעיקר שעי"ז נתקרב כמה שאפשר לאבינו שבשמים. אין לתאר את חסדי ה' שראינו על כל צעד ושעל, ואת ההשגחה הפרטית המופלאה שראינו... אילו פינו מלא שירה כים.... אם נתחיל לספור את החסדים הטובים לא נוכל לסיים". 

"כשאנו רואים את החסדים הגלויים תמידים כסדרן, מבינים אנו מזה, שגם מה שאנחנו לא רואים ומבינים בעיניים שלנו, גם הם חסדים אמיתיים, וזה נותן לנו את החיזוק ואת הארת הפנים גם בזמנים קשים... וכמו רופא גדול שלצורך רפואה וטובת המטופל הרי שכחלק מהתהליך צריך להשתמש בדברים בלתי נעימים, ואם יש לו קצת שכל הרי הוא מבין שהכל לטובתו".

"הנשמה עצמה נמצאת כבר בעולם מואר ומתוקן לגמרי.....וברוכ'ל כבר לומד תורה מפי הקב"ה בכבודו ובעצמו,  וכדוגמת נחמת ציון וירושלים.... שאנו יודעים ומבינים ש"נשמת" וקדושת ירושלים הרי חיה וקיימת, אלא שמצפים אנו לבניין המקדש הגשמי בקרוב. כך גם אצלנו, למרות גודל הצער בפרידת הגוף מאיתנו, הרי שהנשמה חיה וקיימת ובאופן נעלה ביותר... והרי נשמתו נמצאת וחיה איתנו יחד אף באופן נעלה יותר".

"ובוודאי שכל אחד ואחד רוצה וצריך להתחזק ולהתעורר בעצמו, ומכיוון שאצל ברוכ'ל הקטן, בשנותיו המעטות בכמות, היו מלאות בתוכן של שמחה וחיות, והשפיע כן לכל הסובבים אותו. ע"כ חשבנו להציע, שכל אחד שרוצה בוודאי להתחזק ולקבל על עצמו איזה עניין בעקבות המאורע, יהיה זה דווקא בכיוון הנ"ל – בעניינים הקשורים באופן מיוחד לשמחה אמונה וביטחון וכדו'..... משהו שיכול לשנות את ההסתכלות לכיוון חיובי וטוב. ובפרט.... להיות משמח אלוקים ואנשים, ע"י שאנו בעצמנו נהיה מלאים בשמחת החיים, עד שזה יקרין גם על כל הסובבים אותנו".

"אבל בעיקר" כותב בני הזוג "שהכל יהיה באופן של שמחה וחדווה, ולא חלילה באופן של לחץ שמביא לידי עצבות ומרה שחורה ח"ו. ובוודאי שזהו רצון וטובת הנשמה שהכל יהיה באופן של שמחה וטוב לבב. אנו מודים לכל אחד ואחד על העזרה והסיוע בין במחשבה בין בדיבור ובין במעשה".

"ובוודאי ש"ברו"ך גוזר ומקיים" - כשהקב"ה נותן צער, הרי הוא נותן גם את הכחות המיוחדים להתמודד איתו, ואת הכחות להתחזק ולנצל את המאורע לכיוון טוב וחיובי. ביחד עם כולם מתפללים ומייחלים אנו לרופא לשבורי לב, שבידו לגדל ולחזק לכל, שיחזק וינחם אותנו, וירפא את שברנו, ומעתה ואילך יהיה רק שמחות באופן גלוי ונראה לעין כל, ויאמר די לכאבינו, ויחיש את גאולתנו הפרטית והכללית במהרה בימינו, אמן".

טרגדיה ביתר סקווירא מונסי מכתב מרגש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד