י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הניצחון שלי על היטלר"

"איך כאן אתם מתאמצים לקיים מצוות" • צפו

עו"ד אליעזר שופט, חרדי מבני ברק, סיפר בטקס שנערך במשרד המשפטים, על סבו אליהו שופט שבפסח תש"ד היה במחנה הריכוז פוסטקוב ובמסירות נפש שמר על הפסח יחד עם קבוצה של עשרה יהודים • צפו

"איך כאן אתם מתאמצים לקיים מצוות" • צפו
אפיית מצות, אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ביום השואה אשתקד, נערך טקס רשמי בבניין הראשי של משרד המשפטים ברח' סלאח א-דין בירושלים, בהשתתפות בכירי המשרד. בטקס דיברו שלושה, המנכ"לית אמי פלמור, ד"ר מ'יד ושם' ועו"ד אליעזר שופט כ"משפטן החרדי" בייעוץ וחקיקה.

עו"ד אליעזר שופט, חרדי מבני ברק, סיפר על סבו אליהו שופט (שם משפחתו היה ריכטר בגלל אבי המשפחה שהיה שופט בעיר קשאנוב ולאחר המלחמה עיברת הסבא את שמו ל"שופט") שבפסח תש"ד היה במחנה הריכוז פוסטקוב ובמסירות נפש שמר על הפסח יחד עם קבוצה של 10 יהודים.

אליעזר תיאר כיצד קבוצת היהודים אפתה מצות תחת עינם הפקוחה של הנאצים וציטט דיאלוג של סבו עם יהודי חילוני שהיה איתם ב'בלוק'. "אני לא מבין" שאל אותו יהודי, "איך במצב כזה אתם מתאמצים לקיים מצוות? חסרה לכם עבודה"? הסבא נזכר ב"רשע" שבהגדה והשיב "תראה, ברור שזה הפסח האחרון שלי במחנה הריכוז. או שבשנה הבאה אהיה "שם" איפה שכל קרובי משפחתי כבר הלכו, ואז תהיה לי זכות המצווה שקיימתי במסירות נפש, או שנזכה ונשתחרר ואז אוכל לספר לילדיי איך אפילו בתוך התופת שמרנו על הפסח!"

אכן, מידי שנה בליל הסדר סבא סיפר לנו באריכות על חג הפסח בתש"ד. בליל הסדר האחרון שלו ישבתי ליד סבא ואחרי שסיים לספר אמר לי סבא "אתה רואה אליעזר", הילדים, הנכדים והנינים שלי שסביב השולחן, הם הניצחון שלי על היטלר.

עו"ד אליעזר שופט. צילום: באדיבות המצלם

"כיום עם ארבעת ילדיי שאחד מהם קרוי אליהו על שם סבא ז"ל, אני ממשיך את הניצחון של סבא" אמר עו"ד שופט ל'בחדרי חרדים'.

יום השואה משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד