י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ראש בראש מול ש"ס

סמוטריץ' דורש להעביר האחריות על בתי הדין למשרד המשפטים

לאחר שנקבעה פגישה בין צוות המו"מ של הליכוד לזה של איחוד מפלגות הימין, מתפרסמת דרישה שעלולה לגרום למשבר בניסיון להקים קואליציה • בצלאל סמוטריץ' דורש להחזיר את האחריות על בתי הדין הרבניים לידי משרד המשפטים, אשר עליו הוא מעוניין לשלוט 

סמוטריץ' דורש להעביר האחריות על בתי הדין למשרד המשפטים
מרים אלסטר, פלאש 90

לקראת משבר? לפני פגישת המו"מ הראשונה בין צוותי איחוד מפלגות הימין לצוותי המו"מ של הליכוד שיתקיים ביום שישי הקרוב, אחת מהדרישות נחשפת ונראה כי הם עלולות להכעיס את ראשי סיעת ש"ס ואת אנשי הרבנות הראשית לישראל.

על פי הפרסום של קובי נחשוני, בצלאל סמוטריץ' דורש להוציא את האחריות על בתי הדין הרבניים מהמשרד לשרותי דת שנמצא בידי ש"ס ולהחזירה למשרד המשפטים, המשרד אותו הוא דורש במסגרת המו"מ.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר חה"כ סמוטריץ' את הדרישה ואומר כי, "בתי הדין היו במשרד המשפטים ושם מקומם הטבעי. הם הועברו בקדנציה האחרונה למשרד הדתות וזו טעות. בתי הדין הם לא שטיבל של דתיים. הם חלק ממערכת המשפט הממוסדת של מדינת ישראל".

"זה אינטרס על שלנו כדי לחזק את מעמדם ולהחזיר אותם למעמד ממלכתי. גם תקציבית וביכולת להוסיף תקנים של דיינים, עוזרים משפטיים, בינוי וכדו' זה הרבה יותר נכון", מוסיף סמוטריץ', שמסביר כי "כשהם יהיו במשרד המשפטים אפשר יהיה לטעון שצריך לעשות איזון משאבים בינם לבין בתי המשפט"

לדברי סמוטריץ', "בסוף זה חלק מאותה מערכת משפט של המדינה ולא תיתכן אפליה כל כך קשה בין בתי המשפט לבתי הדין". לטענת הח"כ שהוכיח יכולות מיקוח טובות במו"מ, "אני לא חושב שלשס יש מה להפסיד מזה. מינויי הדיינים נעשים בוועדה למינוי דיינים ועל בסיס הסכמות וכך זה יישאר" .

משרד המשפטים בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד