י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תזהירו את כולם

"עוד פעם אתם, 'הדוסים' - דווקא ביום הזה?"

מתנדב ותיק מיחידת החילוץ גולן ל'בחדרי': "תזהיר את כולם שיום השואה זה יום מועד - שלא יצאו לטיולים" • "את מי אנחנו מנציחים? רוב העם היהודי בזמן השואה היה שומר תורה ומצוות"

"עוד פעם אתם, 'הדוסים' - דווקא ביום הזה?"
יחידת חילוץ גולן בפעולה צילום: אבגר עידן

בערב יום השואה, פנה ל'בחדרי חרדים' אדם יקר שמזה כמה עשורים מציל חיים במסגרת התנדבותו ביחידת החילוץ גולן. אמיר דובדבני ביקש דבר אחד - "תזהיר את כולם שיום השואה זה יום מועד, שלא יצאו לטיולים" התחנן.

במהלך השיחה, מספר אמיר על לפחות שני מטיילים הרוגים שחולצו ביום נמהר זה, מלבד רבים אחרים שחולצו בשלום או פצועים. בקשתו של דובדבני, מגיעה מהלב - לא יכולנו לסרב. וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם זה ציווי. לבקשתנו, הוא העלה את הדברים על הכתב.

אנשי היחידה בשטח. קרדיט: אבגר עידן

"ערב יום השואה, הטקסים זה מכבר הסתיימו ואני יושב לסיים לכתוב תרגיל לצוותי איתור הנעדרים של צוותי החילוץ מכל הארץ" פותח אמיר, שאמנם אינו מפקד היחידה, אך הוותק של 27 שנים ביחידה בהחלט מקנה לו מעמד מיוחד, ובפרט כשהוא מתמחה בחילוץ ממים זורמים ואיתור נעדרים.

"היום ואתמול רכבו במרכז הרכיבה שלי בגולן אנשים חרדים, התפללנו יחד מנחה במעיין והם התלוננו על ההקפדה שלי על בטיחות - רצו להתפרע קצת, לפרוק עול, להשתולל, לבדוק את גבולות האסור.

קרדיט: אבגר עידן

ערב יום השואה, יום זיכרון לשישה מליונים מאחינו ואחיותינו שאיבדנו על ידי הצוררים הנאצים, ואני עסוק במחר, במטיילים.

האם גם השנה, חס ושלום, נצא לקריאה לחלץ גופה של בחור חרדי מהמשושים? מהזויתן? האם לא נלמד הלקח? "מִי בַמַּיִם וּמִי בָאֵשׁ", שולף אמיר מהפיוט "ונתנה תוקף" מתפילת ראש השנה.

כל אחד ופירושיו להנצחת השואה, דווקא ביום הזה. חלקינו ציונים וחלקינו לא. חלקינו מאמינים וחלקינו, עדיין לא מכירים בכך.

למה למען ה' אני צריך לעמוד מול חברים חילוניים מיחידת החילוץ גולן, ורק המבט בעיניהם - עוד פעם אתם, "הדוסים" דווקא ביום הזה? להוציא אותנו מטקס בקיבוץ לזכר הרוגי מלכות, לחילוץ - כי בא לכם לטייל היום.

קרדיט: אבגר עידן

הגדיל ואמר לי פעם חבר, "הרי את מי אנחנו מנציחים? רוב העם היהודי בזמן השואה היה שומר תורה ומצוות, בעלי זקנים וציציות אז, שומרי התורה והמצוות היום, דווקא ביום הזה מטיילים?"

דובדבני מציין כי בשנים האחרונות ניכרת ירידה חדה במספר החילוצים שמעורבים בהם חרדים "ורק יום השואה עומד מנגד ומאיים - הזהרו בכבודי!"

"אל תתגרו בשמים, רק תראו בעיניים את אשר אתם מזמנים לכם" הוא מבקש. "מי ייתן ויום השואה הזה יעבור בשלום ללא פגע, ולא נחלל שם שמים ברבים וחמור מכך, לא נספור עוד גופה במניין הגופות של יום השואה".

קרדיט: אבגר עידן

חילוץ גולן חרדים יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד