ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"יש לי אמפתיה לסבל של האחר"

בטקס לזיכרון השואה; הח"כ הערבי הפתיע

בטקס שהתקיים היום בכנסת לציון יום השואה, השתתף גם חבר הכנסת אחמד טיבי, למרות ששרים וח"כים עלו לנאום ולהזכיר את שמות יקיריהם שנרצחו, הוא לא עלה אבל עצם הנוכחות שלו כח"כ ערבי יחיד היתה בגדר הפתעה • לאחמ"כ אמר: "קולות שנשמעים לאחרונה על צדקתו של היטלר הם נוראיים במיוחד"

בטקס לזיכרון השואה; הח"כ הערבי הפתיע
יו"ר האופוזיציה בני גנץ בהדלקת נר זיכרון עם בניו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראשי המדינה השתתפו היום (חמישי) בטקס המסורתי 'לכל איש יש שם' בכנסת, בו העלו זכרונם של נספי השואה לציון יום השואה והגבורה, כאשר בטקס הפתיע בנוכחותו חבר הכנסת אחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת'.

טיבי אמר בתום הטקס; "אנשים נולדו בני חורין, לא עבדים, הכרת האחר והסבל שלו היא חוזק, קולות שנשמעים לאחרונה על צדקתו של היטלר הם נוראיים במיוחד כשנאמרים ע"י רבנים יהודים אשר נתמכים על ידי הממשלה, למה? כי לכל איש יש שם".

"בואו נלמד מהשיעור שההיסטוריה מתעקשת ללמד אותנו ויש כאלה שמסרבים ומתגאים שהם גזענים. יש לי אמפתיה לסבל של האחר, כי אני גולם גלימה אנושית", כך טיבי.

כאמור, בטקס בו השתתפו ראשי המדינה בראשות יו"ר הכנסת, נשיא המדינה וראש הממשלה במהלכו קראו משמות נספי השואה, לצד השרים וחברי הכנסת מירי רגב, חיים כץ, משה כחלון והשר אורי אריאל, חברי הכנסת: צבי האוזר, יועז הנדל, עומר ינקלביץ', אבי גבאי, עמיר פרץ, רפי פרץ, תמר זנדברג, ראש העיר ירושלים משה ליאון ויו"ר הנהלת 'יד ושם' אבנר שליו.

יו"ר הכנסת, חה"כ יולי אדלשטיין אמר בטקס: "את מפעל ההנצחה ייסד יו"ר הכנסת ה-12 דב שילנסקי ז"ל שלחם בארגוני המחתרת לפני ובמהלך השואה ואחריה. בני החושך הנאציים שאפו להכרית את ישראל מעל פני האדמה אבל נצח ישראל לא ישקר עוד".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין אמר בדבריו: "מידי שנה אני עם רעייתי כאן בטקס והשנה אני כאן לבד מפני שאיני חשה בטוב אך אקריא משמות בני משפחתה - בני דודיה של אשתי, ילדים, פעוטות, תינוקות, עוללים שנשארו ללא שם".

ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו הקריא את דברי חמיו שמואל בן ארצי ז"ל ואמר, "חמי זכרונו לברכה ניצל מהשואה, כי אהבתו לארץ ישראל גברה על אהבתו למשפחתו. הוא החליט לעלות לארץ כשליח של ישיבת המוסר נובהרדוק שבה היה עילוי. אביו רדף אחריו עד תחנת הרכבת בוורשה לפני שעלה לארץ וניסה לשדל אותו להישאר, אבל שמואל עלה על הרכבת".

"כל זה לא מספר את החלל העצום שנפער בחייו שאיבד את כל משפחתו בעיר בולגיירא", סיפר נתניהו.

 

אחמד טיבי יום השואה הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד